طرز تهیه خورش مرغ

خورش مرغ,khoresh morgh,خورشت مرغ,طرز تهیه خورش مرغ,دستور پخت خورش مرغ, o,va lvy

طرز تهیه خورش مرغ

خورش مرغ یکی از غذاهای متداول و معروف ایرانی است که بیشتر برای مهمانی ها به همراه زرشک پلو تهیه می شود که با نام زرشک پلو با مرغ شناخته می شود. مواد اصلی این خورش خوشمزه گوشت مرغ ، هویج و سیب زمینی هستند. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورشت مرغ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش مرغ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش مرغ
ران مرغ۴ قطعه
نخود فرنگی۱۰۰ گرم
هویج۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
پیاز۲ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
فلفل دلمه ای۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه میزان لازم
زردچوبهبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن و زردچوبه در یک تابه تفت می دهیم. سپس سیر را با رنده ریز در تابه رنده می کنیم و سیر را هم به خوبی تفت می دهیم سپس سیر و پیاز را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

 

ما در این آموزش از ران مرغ استفاده کرده ایم ، شما می توانید از سینه یا ران مرغ به دلخواه استفاده نمایید. قطعات مرغ را در قابلمه ای که برای تهیه خورش در نظر گرفته ایم به همراه مقداری روغن مایع به خوبی سرخ می کنیم. سپس سیر و پیاز را به قابلمه اضافه می کنیم.

 

در این مرحله رب گوجه فرنگی را با مقدار کمی روغن مایع تفت می دهیم تا کمی سرخ شود سپس به قابلمه اضافه می کنیم. پس از اینکه مواد داخل قابلمه را کمی تفت دادیم ۲ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا آب داخل قابلمه به جوش بیاید.

 

پس جوش آمدن آب حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا مرغ ها با حرارت بسیار ملایم به صورت کامل بپزند. در مرحله بعد نخود فرنگی را به خورش اضافه می کنیم. پس از آن ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به خورش اضافه می کنیم. در مرحله بعد هویج ها و فلفل دلمه ای را به صورت دلخواه خرد می کنیم و در تابه ای جداگانه تفت می دهیم.

 

 

پس از اینکه فلفل دلمه ای و هویج به خوبی تفت داده شدند آنها را به خورش اضافه می کنیم. درب قابلمه را می گذاریم و حدود ۱۵ دقیقه بعد نمک و فلفل خورش را اندازه می کنیم. حدودا ۵ دقیقه بعد از اضافه کردن ادویه جات خورش مرغ ما آماده سرو است.

 

حالا سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد می کنیم و به صورت جداگانه سرخ می کنیم. در پایان کار هنگام کشیدن خورش در ظرف خورشت خوری مقداری سیب زمینی هم کنار ظرف می ریزیم. خورش مرغ را به همراه زرشک پلو یا برنج ساده سرو کنید.

نکات تهیه خورش مرغ

این خورش با روش ها و مواد مختلفی طبخ می شود. در برخی مناطق حتی از لوبیا قرمز هم در خورش مرغ استفاده می شود. اضافه کردن موادی مانند قارچ ، ذرت ، گوجه فرنگی و … به خورش مرغ ، می تواند طعم بهتری به این خورش بدهد.

 

دقت داشته باشید که انتخاب نوع گوشت مرغ بر عهده خودتان می باشد و می توانید در صورت تمایل برای پخت این خورش از گوشت سینه و یا ران مرغ استفاده نمایید و در دستور پخت هیچ گونه تغییری ایجاد نخواهد کرد.

همچنین ببینید : خورش قیمهخورش فسنجانخورش بامیهقورمه سبزی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین