خواص هویج

خواص هویج,عوارض هویج,مضرات هویج,زیان های هویج,فواید هویج,khavas havij, o,hw i,d[

هویج

همه چیز در مورد هویج

هویج یک سبزی ریشه دار است که به صورت خام و پخته شده قابل مصرف است. طول عمر گیاه هویج یک دوره دو ساله است و در خانواده چتریان دسته بندی می شود. هویج در رنگ نارنجی و زرد کمرنگ یافت می شود. هویج تازه بافتی خشک و ترد دارد.

هویج از سبزیجاتی است که آبمیوه آن جزو پرمصرف ترین آبمیوه های طبیعی در کشور است. زادگاه اصلی هویج در آسیای مرکزی بوده است. از معروف ترین مواد غذایی که با هویج تهیه می شود می توان به مربای هویج و خورش هویج اشاره کرد.

خواص هویج

فواید برای خانم ها

یکی از خواص هویج برای مادران شیرده این است که مصرف هویج باعث می شود شیرشان بیشتر شود. بهتر است مادران شیرده از آب هویج تازه استفاده کنند. یکی دیگر از خواص هویج برای خانم ها این است که باعث می شود خونریزی دوران قاعدگی کاهش یابد و خون کمتری در این مدت از بدن خارج شود.

خواص هویج,عوارض هویج,مضرات هویج,زیان های هویج,فواید هویج,هویج

سلامت پوست

یکی از فواید هویج این است که می تواند باعث از بین رفتن جوش و آکنه موجود روی پوست شود. ضمن اینکه هویج می تواند به عنوان یک داروی طبیعی برای بهبود زخم مورد استفاده قرار گیرد. یکی دیگر از فواید هویج برای پوست درمان اگزما می باشد. برای این منظور هویج را با مقدار کمی نمک مخلوط کنید.

خواص هویج,عوارض هویج,مضرات هویج,زیان های هویج,فواید هویج,هویج

درمان اسهال

یکی از فواید هویج بهبود اسهال است. زمانی که روده ها نتوانند به صورت صحیح آب دریافت کنند انسان دچار دل درد و بیرون روی می شود. هویج حاوی مقادیر غنی از فیبر است که فیبر پکتین موجود در هویج باعث جذب آب در روده ها می شود و باعث کاهش علایم اسهال و درمان آن می شود. برای درمان اسهال بهتر است از آب هویج تازه استفاده کنید.

خواص جعفری,عوارض جعفری,مضرات جعفری,زیان های جعفری,فواید جعفری,جعفری

محافظت از چشم ها

با بالا رفتن سن چشم ها ضعیف تر و دچار مشکلاتی مثل کاهش قدرت بینایی ، اشک ریزی ، مشکل دید و … می شوند. هویج حاوی مقادیر غنی از لوتئین که یک نوع آنتی اکسیدان قوی است می باشد که می تواند از چشم ها در مقابل این بیمارهای چشمی محافظت کند و آنها را به تاخیر بیندازد.

خواص گوجه فرنگی,عوارض گوجه فرنگی,مضرات گوجه فرنگی,زیان های گوجه فرنگی,فواید گوجه فرنگی,گوجه فرنگی

زیان های هویج

تغییر رنگ پوست

یکی از عوارض هویج در مصرف افراطی این است که باعث می شود رنگ پوست شما تغییر کند. با اینکه هویج خواص بسیار زیادی دارد اما مصرف افراطی و بیش از حد آن می تواند باعث تغییر رنگ پوست و سفیدی چشم ها به رنگ مایل به زرد شود. البته اگر مصرف را یک مدت قطع کنید رنگ پوست و چشمان به حالت قبل باز می گردد و مشکلی ایجاد نمی کند.

خواص هویج,عوارض هویج,مضرات هویج,زیان های هویج,فواید هویج,هویج


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین