طرز تهیه سوپ مرغ

سوپ مرغ,soup morgh,طرز تهیه سوپ مرغ,دستور پخت سوپ مرغ,s,\ lvy

سوپ مرغ یک سوپ خوشمزه است که می تواند ترکیبات متنوعی داشته باشد. سوپ مرغ کلاسیک از آب مرغ ، سبزیجات و تکه های گوشت مرغ تشکیل می شود. البته برخی به سوپ مرغ موادی مثل جو ، قارچ و … اضافه می کنند. سوپ مرغ بسیار مغذی است و برای بیماران هم مناسب است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سوپ مرغ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوپ مرغ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سوپ مرغ
سینه مرغ۵۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد
هویج۲ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
سبزیجات۳ قاشق غذاخوری
آبیک لیتر
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا گوشت مرغ را به همراه یک پیاز با مقداری آب داخل یک قابلمه می ریزیم و با حرارت ملایم اجازه می دهیم مرغ نیم پز شود ، سپس آب مرغ را صاف می کنیم و کنار می گذاریم. پس از آن گوشت مرغ را خرد می کنیم و آن را هم کنار می گذاریم.

 

در مرحله بعد پیاز باقیمانده و دو حبه سیر را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در قابلمه ای که برای سوپ در نظر گرفته ایم با مقداری روغن تفت می دهیم. سپس هویج را به صورت نگینی خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. پس از آن آب مرغ را به همراه یک لیتر آب ولرم به قابلمه اضافه می کنیم.

 

حرارت زیر سوپ را کم می کنیم تا به آرامی بپزد. وقتی هویج نیم پز شد سیب زمینی ها را به صورت مربع شکل خرد می کنیم و به همراه گوشت مرغ به سوپ اضافه می کنیم. بعد از اینکه سوپ کمی جوشید سبزیجات را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

 

 

پس از اضافه کردن سبزیجات به سوپ ۵ دقیقه بعد ادویه جات مورد نظر خود را به همراه نمک و فلفل سیاه به سوپ اضافه می کنیم. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه اجازه می دهیم تا سوپ به خوبی جا بیفتد. سپس سوپ را در ظرف می کشیم و با جعفری تازه تزیین می کنیم.

 

در صورت تمایل و چنانچه نیاز بود می توانید از کمی قارچ نیز برای تهیه این سوپ خوشمزه استفاده نمایید. زیرا هم طعم سوپ را خاص می کند و هم سرشار از پروتئین و مواد لازم برای بدن می باشد.

 

نکات تهیه سوپ مرغ

سبزی سوپ مرغ

می توانیم برای سوپ مرغ هم مانند سوپ جو از سبزیجات معطر استفاده کنیم. سبزیجات اصلی که برای سوپ مرغ استفاده می شود عبارتند از جعفری ، گشنیز و تره . البته بسته به ذائقه خود می توانید از سبزیجات معطر دیگری هم برای تهیه سوپ مرغ استفاده کنید.

 

آبکی شدن سوپ

اگر احساس کردید سوپ شما بیش از حد آبکی شده است می توانید با این روش لعاب آن را افزایش دهید. برای این منظوری مقداری آرد را با کمی روغن تفت دهید سپس کم کم به سوپ اضافه کنید و سوپ را هم بزنید تا آرد در سوپ گلوله نشود. با این روش غلظت سوپ افزایش می یابد.

 

رنگ سوپ مرغ

سوپ مرغ به خودی خود رنگ خاصی ندارد و تقریبا رنگش زرد خیلی کمرنگ است. اگر می خواهید مانند سوپ جو قرمز رنگ سوپ شما هم قرمز شود ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و مقداری زردچوبه به سوپ خود اضافه کنید تا رنگ زیباتری داشته باشید.

 

همچنین بخوانید: سوپ ورمیشلسوپ قارچ

❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین