طرز تهیه سوپ قارچ

سوپ قارچ , طرز تهیه سوپ قارچ مجلسی , دستور پخت سوپ قارچ خوشمزه , soup gharch , s, rhv]

سوپ قارچ یکی از انواع سوپ های مجلسی است که بیشتر در رستوران های خاص سرو می شود. البته شما می توانید با کمک این آموزش این سوپ ویژه را برای مهمانی های خود در منزل تهیه و سرو کنید. این سوپ به سوپ قارچ و شیر یا سوپ قارچ و مرغ هم شهرت دارد. در دستور اصلی این سوپ جو وجود ندارد اما بعضی افراد آنرا مانند سوپ جو تهیه می کنند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۲ نفر سوپ قارچ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوپ قارچ و شیر در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سوپ قارچ
قارچ۸ عدد
هویج۱ عدد
پیاز۲ عدد
گوشت مرغ¼ سینه مرغ
شیر۲ لیوان
کره۴ قاشق غذاخوری
آرد سفید۴ قاشق غذاخوری
آب۱ لیوان
روغن مایعبه میزان لازم
زردچوبهبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا گوشت مرغ را پس از شستشو به همراه مقداری زردچوبه ، یک پیاز و دو لیوان آب داخل یک قابلمه قرار می دهیم تا خوب بپزد. حرارت را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید سپس آنرا کم می کنیم تا مرغ به خوبی بپزد. زمانی که آب داخل قابلمه به نصف لیوان رسید قابلمه را از روی حرارت بر میداریم.

 

آب مرغ را توسط یک پارچه تمیز صاف می کنیم و کنار می گذاریم. گوشت مرغ را نیز به صورت ریش ریش خرد می کنیم و کنار می گذاریم. حالا در قابلمه ای که برای پخت سوپ قارچ و مرغ در نظر گرفته ایم ۳ قاشق روغن مایع می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

 

پیاز باقیمانده را به صورت نگینی خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. کمی پیاز را تفت می دهیم سپس هویج را با رنده درشت رنده می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم. در این مرحله قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

 

کمی مواد داخل قابلمه را تفت می دهیم تا قارچ ها آب بیندازند و نرم شوند. در یک ظرف جداگانه شیر و ۱ لیوان آب را مخلوط می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. بعد از اضافه کردن مایعات حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا سوپ شروع به جوشیدن کند.

 

 

بعد از اینکه سوپ به جوش آمد حرارت زیرش را ملایم می کنیم. در این مرحله فلفل سیاه ، نمک ، آب مرغ و تکه های مرغ را به قابلمه سوپ شیر و قارچ اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. به جای آب مرغ می توانیم از عصاره یا آب گوشت نیز استفاده کنیم.

 

کره را درون کاسه ای می ریزیم و روی بخار آب حل می کنیم. سپس آرد را کم کم به کره اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا یکدست شود. سپس مخلوط آرد و کره را به سوپ اضافه می کنیم و مواد داخل قابلمه را به خوبی مخلوط می کنیم.

 

در این مرحله باید حرارت زیر قابلمه بسیار ملایم باشد تا سوپ ته نگیرد و به خوبی جا بیفتد. سوپ قارچ را به دلیل اینکه حاوی کره است و زود سفت می شود باید به صورت داغ سرو کرد. برای اینکه بتوانید این سوپ را مدت طولانی بعد از آماده شدن داغ نگه دارید می توانیم از مایکروفر استفاده کنیم.

 

برای تزیین سوپ قارچ و شیر می توانیم مانند سوپ جو قرمز از مقداری سبزیجات تازه مثل جعفری استفاده کنیم. البته برای زیبایی بیشتر سوپ قارچ می توانیم از مقداری ذرت کنسروی ، هویج پخته رنده شده و … برای تزیین استفاده کنیم.

 

توصیه می شود از این سوپ در فصل سرما و هنگامی که ضعف عمومی بدن دارید استفاده نمایید. زیرا بسیار مقوی است و موجب تقویت وضعیت عمومی بدن می گردد و سبب افزایش قوای بدن می گردد. البته فراموش نکنید که نباید به مصرف این سوپ در فصل سرما بسنده کرد. می توانید این سوپ را در وعده غذایی ماهیانه و حتی هفتگی خود بگنجانید.

 

نکات تهیه سوپ قارچ

مواد دلخواه در سوپ قارچ

مواد تشکیل دهنده سوپ قارچ اصلی متشکل از قارچ ، شیر ، هویج هستند و در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید موادی مانند جو ، مرغ و … به آن اضافه کنید. در منوی جستجوی سایت می توانید آموزش سوپ جو را به سبک رستورانی بیابید.

 

خامه در سوپ قارچ

اضافه کردن خامه در سوپ قارچ و خامه باعث می شود کالری سوپ افزایش یابد. اگر با این مورد مشکلی ندارید می توانید بعد از ۵ دقیقه قبل از برداشتن سوپ قارچ از روی حرارت ۲ قاشق غذاخوری خامه داخل سوپ بریزید و آنرا در سوپ مخلوط کنید سپس سوپ را سرو کنید.

 

همچنین بخوانید: سوپ مرغ سوپ ورمیشل سوپ جو سفید

 


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین