طرز تهیه سوپ شیر

سوپ شیر و خامه,soop shir,طرز تهیه سوپ شیر,دستور پخت سوپ شیر,s, adv ,

طرز تهیه سوپ شیر

سوپ شیر که با نام سوپ سفید هم معروف است یکی از خوشمزه ترین پیش غذاهاست که بیشتر برای مجالس و مهمانی های رسمی سرو می شود. مواد اصلی تشکیل دهنده این سوپ عبارتند از  شیر ، جو ، گوشت مرغ و  قارچ . با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر سوپ شیر تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوپ شیر در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سوپ شیر
جو پرک۱۰۰ گرم
سینه مرغ۱ عدد
شیر۱ لیتر
آب مرغ۲ پیمانه
هویج۱ عدد
کره۵۰ گرم
خامه۱۰۰ میلی لیتر
آرد سفید۳ قاشق غذاخوری
جعفری۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا باید جو را بخیسانیم تا نرم شود. سپس جو را آبکش می کنیم و با دو لیوان آب جو را در قابلمه ای می ریزیم تا حدود ۱۰ دقیقه بپزد. بعد از ۱۰ دقیقه آب مرغ را به قابلمه اضافه کنید. سپس هویج را با رنده درشت رنده کنید و به سوپ شیر اضافه کنید.

 

در این مرحله کره را در یک ظرف کوچک روی حرارت آب می کنیم و زمانی که کره آب شد آرد را کم کم اضافه می کنیم و با کره خوب مخلوط می کنیم تا طعم خامی آرد از بین برود. وقتی رنگ آرد تغییر کرد شیر را کم کم اضافه می کنم و مداوم مواد را هم می زنیم تا آرد گلوله نشود.

 

باید آنقدر شیر و آرد را هم بزنید تا یک سس غلیظ به دست بیاید. سینه مرغ را می گذاریم به همراه یک پیاز و مقداری آب کاملا بپزد. سپس سس آرد و شیر و سینه مرغ خرد شده را به سوپ اضافه می کنیم. اگر سوپ سفت شد کمی آب جوش به سوپ اضافه می کنیم.

 

 

در این قسمت خامه ، نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم و مزه سوپ را امتحان می کنیم تا نمک و فلفلش اندازه باشد. اجازه می دهیم سوپ با حرارت بسیار ملایم جا بیفتد. خیلی باید مواظب باشیم چون سوپ شیر خیلی زود ته می گیرد و نیاز به هم زدن متداوم دارد.

 

در مرحله آخر زمانی که حرارت زیر قابلمه سوپ را خاموش کردیم جعفری را خرد می کنیم و به سوپ اضافه می کنیم. جعفری را به این دلیل در مرحله آخر اضافه می کنیم که خاصیت و طعم و رنگش تغییر نکند. در پایان سوپ جو و شیر را در ظرف مناسب می کشیم و سرو می کنیم.

 

سعی کنید از این سوپ به ویژه در فصل سرما و هنگامی که بدنتان نسبت به بیماری ناتوان شده است استفاده نمایید. زیرا این سوپ قوای بدن را به شما بازمی گرداند و بسیار مقوی است.

همچنین ببینید : سوپ جو سفیدسوپ جوسوپ گشنیزسوپ اسفناج


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین