طرز تهیه سوپ جو قرمز

سوپ جو,سوپ جو رستورانی,soup jo ghermez,طرز تهیه سوپ جو قرمز,دستور پخت s,\ [, rvlc

سوپ جو قرمز در واقع یک پیش غذا است که به دلیل اینکه بسیار مقوی است به عنوان غذای اصلی هم مورد استفاده قرار می گیرد. سوپ جو قرمز یک سوپ محبوب است که در اکثر رستوران ها به عنوان پیش غذا سرو می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سوپ جو قرمز تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوپ جو قرمز در ادامه با هم دوره همراه باشید.

مواد لازم سوپ جو قرمز
 آب مرغ۸ پیمانه
جو پرک۱ پیمانه
هویج۳ عدد
پیاز۲ عدد
جعفری۲ قاشق غذاخوری
آرد۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو۲ قاشق غذاخوری
 رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
ادویه کارینصف قاشق چای‌خوری
فلفل سیاهبه میزان لازم
زردچوبه۱ قاشق مرباخوری
زعفرانمقدار کمی
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

برای درست کردن سوپ جو قرمز رستورانی ابتدا باید آب مرغ را تهیه کنیم. برای تهیه آب مرغ می توانیم از قسمت های استخوانی مرغ مانند کتف و بال یا اسکلت کامل مرغ استفاده کنیم. البته در سوپ جو قرمز می توانیم از گوشت مرغ هم استفاده کنیم.

برای تهیه آب مرغ ، استخوان های مرغ را به همراه ۱ عدد هویج ، ۱ عدد پیاز ، مقدار کمی زعفران ، ۱ قاشق مرباخوری زردچوبه و مقداری نمک داخل یک قابلمه می ریزیم. برای تهیه آب مرغ حدود ۲٫۵ لیتر آب به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا به جوش آید.

اجازه می دهیم تا استخوان های مرغ کاملا نرم شوند. پس از اینکه استخوان های مرغ نرم شدند آب مرغ ما آماده است. آب مرغ را از صافی می گذارنیم و آن را کنار می گذاریم تا کمی سرد شود. سپس آب مرغ را داخل قابلمه می ریزیم و جو پرک را به آن اضافه می کنیم.

سپس هویج ها و پیاز باقیمانده را در قابلمه رنده می کنیم. بهتر است از رنده متوسط استفاده کنیم تا مواد در سوپ دیده شوند و به زیبایی سوپ اضافه کنند. حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید سپس حرارت را کم می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا مواد داخل قابلمه به خوبی پخته شوند.

حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا مواد بپزند. اگر می خواهید سوپ جو قرمز شما حسابی لعاب دار شود و مانند سوپ های بیرونی شود آرد را در یک لیوان آب سرد کم کم بریزید و حل کنید سپس به سوپ جو اضافه کنید تا باعث لعاب بیشتر سوپ شود.

در این مرحله ۱ قاشق غذاخوری از جعفری را ساطوری خرد می کنیم و به همراه ادویه ها ( نمک ، فلفل سیاه و ادویه کاری ) به سوپ اضافه می کنیم.  کمی حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم و صبر می کنیم تا سوپ به جوش بیفتد تا آرد موجود در آن کاملا بپزد و طعم خامی نداشته باشد.

در آخر ۱۰ دقیقه مانده که سوپ را از روی حرارت بر داریم رب گوجه فرنگی را به همراه آبلیموی تازه به سوپ جو خود اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا سوپ کاملا جا بیفتد. سپس سوپ را در ظرف سوپ خوری می کشیم و با جعفری تازه تزیین می کنیم.

سوپ جو,سوپ جو رستورانی,سوپ جو قرمز,طرز تهیه سوپ جو قرمز,دستور پخت سوپ جو قرمز

نکات تهیه سوپ جو قرمز

استفاده از گوشت مرغ

اگر تمایل دارید از گوشت مرغ در سوپ جو رستورنی خود استفاده کنید باید مرغ را بپزید و به صورت ریش ریش خردش کنید و زمانی که جعفری و ادویه ها را به سوپ اضافه می کنیم کم کم مرغ را هم اضافه کنیم و به خوبی با سوپ مخلوطش کنیم.

سوپ جو,سوپ جو رستورانی,سوپ جو قرمز,طرز تهیه سوپ جو قرمز,دستور پخت سوپ جو قرمز


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین