طرز تهیه سوپ سیر

سوپ سیر , طرز تهیه سوپ سیر , دستور پخت سوپ سیر

سوپ سیر یکی از سوپ های متنوع و خوشمزه ایرانی است. این سوپ خوشمزه علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد برای بدن بسیار مفید است. می توانید در مجالس و مهمانی های خود نیز به عنوان پیش غذا از سوپ سیر استفاده کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سوپ سیر تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوپ سیر در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سوپ سیر
آب مرغ۲ لیوان
سیر۵ عدد
پیاز۱ عدد
آرد۱ قاشق غذاخوری
سرکه۱ قاشق سوپخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
فلفل سیاهبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سیرها و پیازها را پس از گرفتن پوستشان به صورت نگینی خیلی ریز خرد می کنیم. در ادامه درون یک قابلمه مناسب مقداری روغن مایع می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم ، سپس سیر و پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سیر و پیاز نرم شوند.

پس از اینکه سیر و پیاز طلایی رنگ شدند آرد را کم کم اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم. پس از ۲ دقیقه نمک را به همراه فلفل سیاه ، سرکه ، آب مرغ و ۲ لیوان آب ساده به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سوپ به جوش بیاید.

پس از اینکه سوپ به جوش آمد حرارت را کم می کنیم. حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان نیاز است تا سوپ آماده شود. پس از گذشت این زمان زرده تخم مرغ را به سوپ اضافه می کنیم و با همزن آن را در سوپ مخلوط می کنیم تا سوپ یکدست شود.

پس از مخلوط کردن زرده تخم مرغ در سوپ قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. در پایان پس از کشیدن سوپ سیر در ظرف سوپ خوری می توانیم آنرا با سبزیجات معطر مانند جعفری و ریحان تزیین کنیم.

همچنین ببینید : سوپ گوجه فرنگیسوپ جوسوپ شیرسوپ مرغ


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین