طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

سوپ کدو حلوایی,سوپ کدو تنبل,طرز تهیه سوپ کدو حلوایی,دستور پخت سوپ کدو حلوایی

سوپ کدو حلوایی یکی از سوپ های مقوی و خوشمزه ایرانی است که مختص فصل پاییز و زمستان است. ماده اصلی این سوپ کدو حلوایی است که فقط در فصول سرد سال در بازار موجود است. این سوپ را به روش های مختلفی طبخ می کنند که ما در این آموزش بهترین روش را برای شما آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر سوپ کدو حلوایی تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه سوپ کدو حلوایی در ادامه با هم دوره همراه باشید.

مواد لازم سوپ کدو حلوایی
کدو حلوایی کوچکنصف ۱ عدد
هویج۱۰۰ عدد
ساقه کرفس۱۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد
پیاز۱ عدد
کره۵۰ گرم
آب مرغ۲ لیوان
زردچوبهبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم
خامهبرای تزیین

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و با کره در یک تابه بزرگ و جادار تفت می دهیم تا نرم شود سپس مقداری زردچوبه به پیاز می زنیم. حالا سیب زمینی ، ساقه کرفس و هویج را به صورت نگینی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

۵ دقیقه مواد را تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند سپس آب مرغ را به تابه اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا مواد به خوبی بپزند. در این بین کدو حلوایی را خرد می کنیم و به دیگر مواد موجود در تابه اضافه می کنیم.

در این مرحله نمک ، فلفل سیاه و ادویه های مورد نظر خود را به مواد اضافه می کنیم. زمانی که تمام مواد موجود در تابه پختند و به خوبی نرم شدند به صورت داغ داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم و میکس می کنیم تا شبیه به پوره شود.

پس از اینکار سوپ را در ظرف مورد نظر می کشیم با خامه یا سبزیجات معطر مثل جعفری و گشنیز تزیین می کنیم. توجه داشته باشید که سوپ کدو تنبل برای درمان بیمارهایی مثل سرماخوردگی هم بسیار مفید است و باعث افزایش قوای بدنی می شود.

سوپ جو,سوپ جو رستورانی,سوپ جو قرمز,طرز تهیه سوپ جو قرمز,دستور پخت سوپ جو قرمز


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین