طرز تهیه راتاتویی فرانسوی

راتاتویی , طرز تهیه راتاتویی , دستور پخت راتاتویی فرانسوی

راتاتویی یکی از غذاهای سنتی و قدیمی کشور فرانسه است که اصلیت آن به شهر نیس باز می گردد. این غذای خوشمزه یک غذای گیاهی است و به همین دلیل بین طرفداران غذاهای سالم و رژیمی بسیار محبوب است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۲ نفر راتاتویی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه راتاتویی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم راتاتویی
بادمجان۳ عدد
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
سیر۲ حبه
گوجه فرنگی۲ عدد
تخم مرغ۲ عدد
پودر آویشن۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاهبه اندازه کافی
روغن زیتونبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا بادمجان را پوست می گیریم و به صورت مکعبی خرد می کنیم. برای خارج کردن آب اضافی و تلخی بادمجان ها مقداری نمک رویشان می پاشیم و کنار می گذاریم. ۱ساعت بعد بادمجان ها را آبکشی می کنیم و با دست فشار وارد می کنیم تا آب اضافی خارج شود.

مقداری روغن زیتون درون یک تابه می ریزیم و تابه را روی حرارت قرار می دهیم تا روغن کمکی داغ شود سپس سیر و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و درون روغن زیتون تفت می دهیم. پس از اینکه سیر و پیاز سبک شدند فلفل دلمه ای را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

تفت دادن را ادامه می دهیم تا فلفل دلمه ای هم کاملا نرم شود ، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم و مواد داخل تابه را خارج می کنیم. مجددا مقداری روغن زیتون داخل تابه می ریزیم و بادمجان را اضافه می کنیم.

در ادامه گوجه فرنگی را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در مرحله بعدی مخلوط سیر ، پیاز و فلفل دلمه ای را به تابه اضافه می کنیم و پودر آویشن را روی مواد می ریزیم. سپس ادویه های دلخواه را به همراه نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه می کنیم.

در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را در یک ظرف کوچک با مقداری روغن کمی تفت می دهیم سپس نصف لیوان آب به آن اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن رب و آب آن را به تابه حاوی بادمجان اضافه می کنیم و با مواد مخلوط می کنیم.

حرارت زیر تابه را کم می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا آب موجود در تابه تبخیر شود و غذا آماده شود. پس از اینکه آب غذا تبخیر شد تخم مرغ ها را روی غذا می شکنیم و اجازه می دهیم تا تخم مرغ ها پخته شود ، سپس غذا را سرو می کنیم.

در برخی دستور های راتاتویی تخم مرغ وجود ندارد و پس از آماده شدن غذا مانند پیتزا مقداری پنیر پیتزا روی سطح آن می پاشیم و درون فر قرار می دهیم. پس از اینکه پنیر طلایی شد راتاتویی را از فر خارج می کنیم و سرو می کنیم.

همچنین ببینید : املت فرانسویچیکن استروگانفگراتن بادمجان


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین