طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی

سوپ گوجه فرنگی , طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی , دستور پخت سوپ گوجه فرنگی

سوپ گوجه فرنگی از انواع سوپ های ایرانی است که برای کسانی که دنبال غذاهای سبک می گردند بسیار مناسب است. البته ابن سوپ را مانند سوپ های رایج مثل سوپ شیر و سوپ جو می توانید به عنوان پیش غذا هم سرو کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سوپ گوجه فرنگی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سوپ گوجه فرنگی
گوجه فرنگی۸ عدد
کره۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
آرد۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب گوشت۱ لیتر
جعفریبه اندازه کافی
فلفل سیاهبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا ۴ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید ، سپس گوجه فرنگی ها را داخل آب جوش می اندازیم و اجازه می دهیم ۳ دقیقه داخل آب جوش بمانند تا پوستشان به راحتی جدا شود.

پس از گذشت ۳ دقیقه گوجه فرنگی ها را از از آب جوش خارج می کنیم و پس از اینکه کمی سرد شدند پوستشان را به راحتی با دست می گیریم. در ادامه گوجه فرنگی ها را خرد می کنیم و داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم تا به صورت پوره در بیایند.

در مرحله بعد یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کره را داخلش آب می کنیم. پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و در کره تفت می دهیم تا طلایی شود سپس آرد را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا رنگ آرد کرمی شود.

در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و تفت دادن را ۱ دقیقه دیگر ادامه می دهیم. پس از اینکه رب گوجه فرنگی و آرد کمی سرخ شدند پوره گوجه فرنگی را به همراه آب گوشت به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سوپ به جوش بیاید.

پس از اینکه سوپ به جوش آمد نمک را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سوپ با حرارت ملایم جا بیفتد. در مرحله پایانی فلفل سیاه و ادویه های دلخواه مان را به همراه مقداری جعفری خرد شده به سوپ اضافه می کنیم و سوپ را سرو می کنیم.

همچنین ببینید : سوپ شلغمسوپ تره فرنگیسوپ قارچسوپ جو


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین