طرز تهیه علی نازیک

طرز تهیه علی نازیک,علی نازیک,کباب علی نازیک ترکیه,alinazik,ugd khcd;

طرز تهیه علی نازیک

تا چه حد غذاهای دیگر کشورها را امتحان کرده اید؟ در واقع برای امتحان کردن غذاهای خوشمزه دیگر مناطق دنیا، حتماً نیازی به سفر کردن به آن کشور نیست، شما خیلی راحت می توانید با تهیه کردن مواد اولیه هر غذا، آن را در منزل تهیه کنید. در این مطلب از آموزش آشپزی می خواهیم سری به یکی از غذاهای خوشمره ترکیه بزنیم. احتمالاً نام غذای علی نازیک را شنیده باشید. علی نازیک یکی از خوشمزه ترین غذاهای کشور ترکیه محسوب می شود. می توان  گفت که بی شباهت به غذای بورانی بادمجان هم نیست. حال بدون معطلی به سراغ طرز تهیه علی نازیک می‌رویم.

مواد لازم طرز تهیه علی نازیک
بادمجان۳ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۳ حبه
گوشت چرخ کرده۱۰۰ گرم
فلفل سیاهبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی
ماستبه اندازه دلخواه

دستور و روش تهیه

برای تهیه غذای خوشمزه علی نازیک، ابتدا باید به سراغ بادمجان‌ها بروید و بدون اینکه پوست آن را بگیرید، روی شعله کباب کنید. بعد از اینکه بادمجان‌ها کباب شدند، حالا اقدام به گرفتن پوست آن ها کنید.

 

بعد از پوست گرفتن کامل بادمجان ها، به روش ساطوری، آن ها را خرد نمایید. حال در ظرف مناسبی پیاز رنده یا خرد شده را بریزید. سپس ۲ حبه سیر را نیز رنده و اضافه نمایید.

 

مقداری نمک هم بیفزائید و سپس مواد داخل ظرف را روی شعله بگذارید و روغن یا کره را اضافه کنید تا تفت بخورند. مدت زمانی کمی که گذشت، بادمجان های کباب شده را نیز اضافه کنید و اجازه دهید که دوباره کمی تفت بخورند.

 

اگر احساس کردید که روغن یا کره‌ داخل ظرف میزان نیست، کمی اضافه کنید. حالا در یک ظرف جداگانه ماست ریخته و ۱ حبه سیر را رنده کرده و به ماست بیفزائید. سپس این دو مواد را کاملاً با هم ترکیب نمایید.

 

بادمجان ها که تفت خورده اند را در گوشه ای بگذارید تا خنک شوند. بعد از خنک شدن آنها را به ماست اضافه کرده و باز هم می توانید تا جایی که علاقمند هستید مقدار ماست را افزایش دهید. در نظر داشته باشید که اگر از ماست خامه ای استفاده شود، به مراتب بهتر است.

 

گوشت چرخ کرده را به همراه کمی پیاز روی شعله تفت دهید. برای تفت دادن می توانید فلفل و دارچین و نمک هم اضافه کنید. می توانید به  دلخواه از رب گوجه فرنگی استفاده کنید.

 

زمانی که گوشت به خوب تفت داده شد آن را باید به ترکیب ماست و باقی مواد یا همان بورانی بادمجان اضافه کرده و سپس آن را سرو نمایید.

 

اگر دوست دارید می توانید از گوجه و فلفل دلمه ای هم در کنار این غذا استفاده کنید. غذای علی نازیک هر چه تندتر باشد خوشمزه تر خواهد بود.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین