طرز تهیه خورش کلم بروکلی

خورش کلم بروکلی , طرز تهیه خورش کلم بروکلی , دستور پخت خورش کلم بروکلی

خورش کلم بروکلی

خورش کلم بروکلی یکی یا خورش های جدید ایرانی است که به خاطر فواید فراوان کلم بروکلی در فهرست غذایی ما ایرانی ها قرار گرفته است. این خورش خوشمزه و بسیار مفید شباهت های زیادی به خورش گل کلم دارد.

در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه خورش کلم بروکلی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش کلم بروکلی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش کلم بروکلی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش کلم بروکلی
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
لپه۱۵۰ گرم
کلم بروکلی۲۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه اندازه کافی
آبلیموبه اندازه کافی
ادویه کاری ، پودر سیر و دارچینبه اندازه کافی
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش کلم بروکلی

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید سپس به همراه مقداری روغن در یک قابلمه مناسب تفت دهید تا پیاز سبک شود سپس کمی زردچوبه به پیاز اضافه کنید و تفت دادن را تا جایی ادامه دهید که پیاز و زردچوبه کاملا یکدست شوند.

در مرحله بعدی گوشت را به صورت قورمه ای ( مانند قورمه سبزی ) خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. گوشت را کمی تفت دهید تا سرخ شود سپس لپه را اضافه کنید و با گوشت کمی تفت دهید. بهتر است لپه را از چند ساعت قبل بخیسانید.

در مرحله بعدی رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. در ادامه پودر کاری را به همراه پودر سیر و دارچین به خورش اضافه کنید و پس از کمی تفت دادن چند لیوان آب به قابلمه اضافه کنید.

درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید لپه و گوشت با حرارت ملایم بپزند. در مرحله بعدی کلم بروکلی را به تکه های کوچکتر تقسیم کنید سپس یک قابلمه با مقداری آب و نمک روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید سپس کلم ها را داخل قابلمه بریزید.

پس از ۵ دقیقه کلم ها را از داخل آب جوش خارج کنید سپس آبکشی کنید و کنار بگذارید تا آب اضافی شان خارج شود. پس از اینکه آب اضافی کلم ها خارج شد ، آنها را با کمی روغن تفت دهید تا حالت خود را حفظ کنند و در خورش له نشوند.

پس از اینکه گوشت و لپه پختند کلم بروکلی را به قابلمه خورش اضافه کنید. در این مرحله مقداری نمک ، فلفل سیاه و آب لیمو به خورش اضافه کنید و اجازه دهید خورش به مدت ۳۰ دقیقه جا بیفتد سپس به همراه برنج یا نان سرو کنید.

همچنین ببینید : خورش گل کلمخورش ریواسخورش کدو سبزخورش کنگر


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین