طرز تهیه خورش انار

خورشت انار , خورش انار , طرز تهیه خورش انار , دستور پخت خورش انار

خورشت انار یکی از خورش های معروف و پر طرفدار ایرانی است که اصلیت این خورش خوشمزه متعلق به استان گیلان می باشد. ظاهر و طعم این خورش شمالی شباهت زیادی به خورش فسنجان دارد. این خورش را به طور معمول با گوشت قرمز تهیه می کنند ولی در صورت منع مصرف گوشت قرمز می توانید از گوشت مرغ هم استفاده کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش انار تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش انار در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش انار
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
رب انار۲ قاشق غذاخوری
مغز گردو۴ عدد
سبزی خورشتی۲ پیمانه
انار دان شدهنصف لیوان
پیاز۱ عدد
آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
فلفل سیاهبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا گوشت را تمیز می کنیم و می شوییم ، سپس به صورت خورشتی ( مانند قورمه سبزی ) خرد می کنیم. در یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم و سیر و پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا کمی سبک شوند سپس گوشت خورشتی را اضافه می کنیم.

زمانی که رنگ گوشت تغییر کرد مقداری آب جوش اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا گوشت کاملا بپزد. در حین آماده شدن گوشت در یک قابلمه کوچک رب انار را به همراه دانه های انار و مغز گردوی خرد شده و مقداری آب می ریزیم.

و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید سپس حرارت را کم می کنیم تا مواد به روغن بیفتند. در ادامه سبزیجات را خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا رنگشان تغییر کند. درون یک تابه مناسب کمی روغن می ریزیم.

و روی حرارت قرار می دهیم ، سپس گوشت را پس از پختن به صورت ریش ریش خرد می کنیم و به همراه سبزیجات داخل تابه می ریزیم. مواد را کمی تفت می دهیم سپس مخلوط رب انار را به همراه نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه می کنیم.

حرارت زیر خورش را ملایم می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا خورش به روغن بیفتد. پس از اینکه خورش روغن انداخت آنرا از روی حرارت بر می داریم و به صورت دلخواه با دانه های انار تزیین می کنیم. در پایان خورش را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

نکات طرز تهیه خورشت انار

سبزی خورش انار

سبزیجات مرسوم برای تهیه خورشت انار جعفری ، گشنیز ، تره و شوید هستند که به راحتی در تمام نقاط کشور در دسترس هستند. البته در گیلان سبزیجات محلی مانند خالواش و چوچاق هم برای تهیه خورش انار مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین ببینید : قورمه سبزیخورش کنگرخورش هویجخورش اسفناج


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین