طرز تهیه خورش اسفناج

خورش اسفناج,خورشت اسفناج,طرز تهیه خورش اسفناج,دستور پخت خورش اسفناج

خورش اسفناج یکی از خورش های سنتی ایرانی است. خورش اسفناج یکی از خورش های مفید و خوشمزه ایرانی است که شاید کمتر در بین عموم شناخته شده باشد. مواد اصلی این خورش ، اسفناج ، گوشت خورشتی ، شیر و ادویه های مخصوص هستند. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش اسفناج تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش اسفناج در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش اسفناج
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
اسفناج۴۰۰ گرم
شیر½ فنجان
تخم گشنیز۲ قاشق سوپخوری
شکر۱ قاشق چایخوری
ادویه گرم ماسالا۲ قاشق چایخوری
زعفران۱ قاشق غذاخوری
فلفلبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پس از شستشوی اسفناج آنرا خرد می کنیم و در یک تابه بدون آب یا روغن روی حرارت قرار می دهیم و درب تابه را می بندیم تا اسفناج ها آب بیندازند و کمی نرم شوند. در همین حین یک قابلمه روی حرارت قرار می دهیم.

مقداری روغن در قابلمه می ریزیم و شکر را به آن اضافه می کنیم. پس از اینکه شکر را به خوبی تفت دادیم گوشت خورشتی را به اندازه گوشت خورش قیمه خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

در مرحله بعد تخم گشنیز را پودر می کنیم و به همراه شیر ، نمک و فلفل به قابلمه اضافه می کنیم. وقتی گوشت تقریبا پخت اسفناج را به همراه زعفران دم کرده به خورش اضافه می کنیم. سپس ۱ تا ۲ لیوان آب به خورش اضافه می کنیم.

و اجازه می دهیم خورش با حرارت ملایم بجوشد و جا بیفتد. پس از اینکه آب خورش تبخیر شد و خورش به روغن انداختن افتاد گرم ماسالا را به خورش اضافه می کنیم. پس از کشیدن خورش آن را به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

همچنین ببینید : خورش کنگرخورش انارخورش بامیه


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین