طرز تهیه سالاد تبوله

سالاد تبوله,طرز تهیه سالاد تبوله,دستور سالاد تبوله

سالاد تبوله یکی از سالادهای معروف لبنانی است. این سالاد عربی به طور سنتی و اصلی از بلغور ، جعفری ، گوجه و خیار و برخی طعم دهنده ها تهیه می شود. در این مطلب بهترین و کامل ترین روش طرز تهیه سالاد تبوله لبنانی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر سالاد تبوله تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه سالاد تبوله در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سالاد تبوله
بلغور½ لیوان
پیازچه½ لیوان
جعفری۱٫۵ لیوان
گوجه فرنگی۲ عدد
خیار۱ عدد
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
آب جوش¾ لیوان
آبلیمو۳ قاشق غذاخوری
فلفلبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا بلغور را در یک کاسه می ریزیم ، سپس ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه می کنیم و با هم خوب مخلوطشان می کنیم. پس از آن آب جوش را به بلغور اضافه می کنیم و روی درب کاسه را با پلاستیک می پوشانیم.

حدود ۱۵ دقیقه کاسه را کنار می گذاریم ، سپس بلغور را با آبکشی می کنیم تا آب اضافی آن خارج شود. حالا بلغور را در ظرف سالاد خوری می ریزیم. پیازچه ، گوجه فرنگی ، خیار و جعفری را به ترتیب خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

در مرحله پایانی هم نمک ، فلفل سیاه ، آبلیمو و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون باقیمانده را به ظرف سالاد اضافه می کنیم. باید مواد را خوب مخلوط کنیم تا کاملا یکدست شوند. در صورت تمایل می توانید ۱ سیر هم خرد کنید و به مواد سالاد اضافه کنید.

سالاد اسفناج,طرز تهیه سالاد اسفناج,دستور سالاد اسفناج


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین