خواص پیازچه

خواص پیازچه,khavas piyazche,عوارض پیازچه,مضرات پیازچه,زیان های پیازچه,فواید پیازچه,o,hw \dhc]i

پیازچه

همه چیز در مورد پیازچه

پیازچه یکی از انواع تره پیاز است که با نام پیاز بهاره هم شناخته می شود. نام انگلسی آن Scallion است و در سرده والک دسته بندی می شود. پیازچه ها بعد از بلوغ دارای سر گلودار می گردند و قبل از رسیدن به بلوغ به تره شباهت دارند.

در کشورهای امریکای شمالی به صورت خام و بیشتر در سالادهای مختلف مصرف می شود اما در ایران بیشتر از پیازچه به صورت پخته یا سرخ شده استفاده می شود. پیازچه در آشپزی ما بیشتر به عنوان طعم دهنده شناخته می شود. از غذاهایی که با پیازچه تهیه می شوند می توان به سوپ پیازچه و کوکوی پیازچه اشاره کرد.

خواص پیازچه

شادابی پوست

یکی از خواص پیازچه این است که باعث شادابی پوست می شود. مصرف پیازچه به صورت طبیعی باعث تداوم در تولید کلاژن در بدن می شود. پوست انسان برای سلامت و شادابی نیاز به کلاژن دارد.  از همین رو پیازچه برای سلامت و شادابی پوست بسیار مفید است.

خواص پیازچه,عوارض پیازچه,مضرات پیازچه,زیان های پیازچه,فواید پیازچه,پیازچه

بهبود سرماخوردگی

یکی از فواید پیازچه این است که به درمان بیماری های عفونتی و ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا کمک شایانی می کند. پیازچه یک ضد ویروس و آنتی باکتریال طبیعی است. مصرف پیازچه به صورت طبیعی سیستم تنفسی انسان را وادار به دفع ترشحات می کند.

خواص پیازچه,عوارض پیازچه,مضرات پیازچه,زیان های پیازچه,فواید پیازچه,پیازچه

سلامت دستگاه گوارش

بعضی افراد دستگاه گوارش حساسی دارند و همیشه دچار مشکل در این ناحیه از بدن هستند. این افراد برای رفع این مشکل می توانند پیازچه را به صورت متعادل به رژیم غذایی خود اضافه کنند. پیازچه حاوی مقادیر مناسبی فیبر است که به عملکرد بهتر سیستم گوارش و هضم غذا کمک شایانی می کند.

خواص جعفری,عوارض جعفری,مضرات جعفری,زیان های جعفری,فواید جعفری,جعفری

سلامت قلب

پیازچه حاوی مقادیر غنی از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان های موجود در پیازچه می توانند با رادیکال آزاد که باعث آسیب به بافت سلولی می شوند مقابله کنند. ضمن اینکه مقادیر مناسبی از ویتامین C در پیازچه یافت می شود که باعث تعادل در فشار و کلسترول خون می شود.

خواص اسفناج,مضرات اسفناج,زیان های اسفناج,فواید اسفناج,اسفناج

زیان های پیازچه

احتیاط در مصرف

پیازچه خواص بسیار زیادی دارد ولی ممکن است برای برخی افراد عوارضی داشته باشد. افرادی که طبع گرم دارند باید در مصرف پیازچه افراط نکنند. عوارض پیازچه در مصرف افراطی عبارتند از کم خونی ، اسهال ، اختلال در حافظه و ضعف در دید.

خواص پیازچه,عوارض پیازچه,مضرات پیازچه,زیان های پیازچه,فواید پیازچه,پیازچه


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین