طرز تهیه سالاد اندونزی

سالاد اندونزی,salad andonezi,طرز تهیه سالاد اندونزی,دستور سالاد اندونزی,shghn hkn,kcd

سالاد اندونزی همانطور که از نامش مشخص است یک سالاد اندونزیایی است. البته سالادی که ما ایرانیان تهیه می کنیم با سالاد اصلی متفاوت است. این موضوع به این دلیل است که ذائقه ما با ذائقه مردم اندونزی متفاوت است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۶ نفر سالاد اندونزی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سالاد اندونزی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سالاد اندونزی
کلم برگ قرمز۱ پیمانه
کلم برگ سفید۲ پیمانه
ذرتنصف پیمانه
کالباسنصف پیمانه
نخود فرنگینصف پیمانه
خیار شور۴ عدد
هویج۲ عدد
سس مایونزنصف پیمانه
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور طرز تهیه

ابتدا باید کلم برگ های قرمز و سفید را به صورت رشته ای برش بزنید. برای این منظور می توانید از ابزار برش سبزجات استفاده کنید یا اینکه برگ کلم را روی یک سطح صاف بگذارید و با کارد برش های نازک و کنار هم بزنید ( مثل اسلایس کردن گوجه فرنگی )

 

اگر به خوبی و به صورت نازک کلم برگ ها را برش بزنید سالاد شما جلوه زیباتری خواهد داشت. در این مرحله می توانیم از کنسرو ذرت و نخود فرنگی استفاده کنیم یا اینکه آنها اگر به صورت خام در منزل دارید می توانید آبپز کنید و به کلم ها اضافه کنید.

 

هویج ها را بهتر است بخارپز کنیم چون پختن هویج به صورت آبپز باعث می شود فیبر آن از بین برود. پس از بخارپز کردن هویج ها ، آنها را روی مواد دیگر سالاد رنده می کنیم. در مرحله بعد خیار شور را با رنده متوسط به طوری که در سالاد دیده شود روی دیگر مواد رنده می کنیم.

 

 

کالباس را هم می توانیم به صورت سرخ شده در سالاد بریزیم هم به صورت خام که به ذائقه و طبع شما بستگی دارد. بهتر است کالباس را هم به صورت نازک و بلند مانند کلم برگ ها برش بزنید و به مواد دیگر سالاد اندونزی اضافه کنید.

 

در مرحله پایانی نمک و فلفل را به همراه سس مایونز به سالاد اضافه می کنیم. اگر دوست داشتید می توانید در این مرحله سس را کم یا زیاد کنید. پس از اینکه مواد سالاد را خوب مخلوط کردید روی ظرف سالاد سلفون بکشید و به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار دهید.

 

نکات تهیه سالاد اندونزی

جایگزین کردن مواد

در این سالاد مانند سالاد ماکارونی دست شما برای تغییر مواد باز است و می توانید مواد غذایی که مایل نیستید مصرف کنید را از مواد لازم حذف کنید و مواد غذایی مورد علاقه خودتان را جایگزین کنید.

 

نام دیگر این سالاد خوشمزه ، سالاد ساندویچ اندونزی می باشد. البته با توجه به ذائقه ما ایرانی ها این رسپی قابل تغییر است. یعنی با کمی تغییرات در مواد اولیه می توانیم طعم آن را به طعم دلخواه خودمان تغییر دهیم. بدین صورت می توانید گوشت مرغ و تخم مرغ آبپز را جایگزین کالباس کنید.

 

همچنین ببینید : سالاد انارسالاد ماکارونیسالاد الویهسالاد قارچ


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین