طرز تهیه خورش ریواس

خورش ریواس , طرز تهیه خورش ریواس , دستور پخت خورش ریواس , o va vd hs

خورش ریواس

خورش ریواس یکی از خورش های خوشمزه و ترش مزه ایرانی است که از نظر ظاهری به خورش کرفس شباهت زیادی دارد. این خورش خوشمزه را به دلیل اینکه ریواس فقط در فصل بهار موجود است می توانید در این تهیه کنید.

در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه خورش ریواس را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش ریواس تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش ریواس در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش ریواس
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
ریواس۵۰۰ گرم
پیاز متوسط۲ عدد
نعناع۵۰ گرم
جعفری۲۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه اندازه کافی
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش ریواس

برای تهیه خورش ریواس ابتدا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و کمی روغن داخل آن بریزید. در ادامه پیاز را خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا پیاز کمی نرم شود سپس کمی زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید.

در مرحله بعدی گوشت خورشتی را مانند گوشت قورمه سبزی خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. تفت دادن گوشت را ادامه دهید تا رنگش کمی تغییر کند و سرخ شود. پس از اینکه گوشت سرخ شد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید.

رب گوجه فرنگی را کمی تفت دهید تا طعم خامی اش گرفته شود سپس چند لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید گوشت با حرارت ملایم به مدت دو ساعت بپزد. در حین پخته شدن گوشت ریواس ها را خرد کنید و در روغن کمی تفت دهید.

نعناع و جعفری را هم خرد کنید و در روغن تفت دهید سپس بعد از اینکه گوشت پخت سبزی ها و ریواس را به قابلمه اضافه کنید. در مرحله بعد مقداری نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه کنید و اجازه دهید خورش جا بیفتد.

اگر تمایل دارید خورش تان کمی طعم ترشی بیشتری داشته باشد می توانید از آبغوره یا آلو استفاده کنید. اجازه دهید مانند قورمه سبزی خورش روغن بیندازد و آبش کم شود سپس آنرا در خورش خوری بکشید و با برنج سرو کنید.

همچنین ببینید : خورش کدو سبز • خورش انار • خورشت آلو مسماخورش کنگر


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین