طرز تهیه خورش چغاله بادام

خورش چغاله بادام,طرز تهیه خورش چغاله بادام,دستور پخت خورش چغاله بادام,o,va ]yhgi fhnhl

خورش چغاله بادام

خورش چغاله بادام یا چاقاله بادام یکی از خورش های خوشمزه ایرانی است که می توانید آنرا در فصل بهار تهیه کنید. این خورش خوشمزه طعم ترشی دارد و مانند انواع خورش های ایرانی می توانید آنرا با مرغ یا گوشت قرمز تهیه کنید.

 

در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه خورش چغاله بادام را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش چغاله بادام تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش چغاله بادام در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش چغاله بادام
گوشت خورشتی۳۰۰ گرم
چغاله بادام۳۰۰ گرم
پیاز متوسط۲ عدد
جعفری۲۰۰ گرم
نعناع۵۰ گرم
آبغورهبه اندازه کافی
روغن مایعبه اندازه کافی
نمک ، فلفل و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش چغاله بادام

ابتدا چغاله ها را به مدت دو ساعت در یک کاسه پر از آب سرد بخیسانید تا نرم شوند سپس پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کنید و با کمی روغن مایع در یک قابلمه مناسب به خوبی تفت دهید تا پیاز کمی نرم و سبک شود.

 

پس از اینکه پیاز نرم شد مقداری زردچوبه اضافه کنید و مجدد تفت دهید تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند. در مرحله بعدی گوشت خورشتی را به صورت قورمه ای ( مانند خورش قورمه سبزی ) خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید و با پیاز کمی تفت دهید.

 

 

گوشت را باید در حدی تفت دهید تا کمی سرخ شود و رنگش تغییر کند. پس از اینکه گوشت تغییر رنگ داد چغاله بادام ها را آبکشی کنید و به قابلمه اضافه کنید. چغاله بادام ها را هم کمی تفت دهید سپس چند لیوان آب به قابلمه اضافه کنید.

 

حرارت زیر قابلمه را ملایم کنید تا گوشت و چغاله بادام به طور کامل بپزند. در حین پختن گوشت و چغاله بادام نعناع و جعفری را مانند سبزی خورشتی به صورت ساطوری خرد کنید و با کمی روغن در یک تابه تفت دهید تا کمی سرخ شوند.

 

زمانی که گوشت خورش نیم پز شد مخلوط جعفری و نعناع سرخ کرده را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید خورش جا بیفتد و شروع به روغن انداختن کند. در پایان آبغوره را به همراه نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه کنید و آنرا به همراه برنج سرو کنید.

 

خورشت چاقاله بادام از اقلیت خوش های سفره های ایرانی است و به نسبت دیگر غذاها خیلی کمتر طبخ و تهیه می شود. اما پیشنهاد می شود حتی برای یکبار هم که شده این خورش را در سفره غذایی خانواده قرار دهید تا با طعم بی نظیر آن آشنا شوید و به لیست غذاهای محبوب و فصلی خود اضافه نمایید.

همچنین ببینید : خورش ریواسخورش مرغ ترشخورش کنگرخورش کرفس


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین