طرز تهیه خورش کدو سبز

خورش کدو سبز,طرز تهیه خورش کدو سبز,دستور پخت خورش کدو سبز,O,VAJ ;N, SFC,khoreshte kadoo sabz

خورش کدو سبز

خورش کدو سبز یکی از انواع خورش های خوشمزه و رژیمی ایرانی است که به دلیل استفاده از کدو سبز به عنوان یک خورش رژیمی شناخته می شود. این خورش خوشمزه از نظر طعم و ظاهر شباهت زیادی به خورش بادمجان دارد.

 

در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه خورش کدو سبز را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش کدو سبز تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش کدو سبز در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش کدو سبز
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
پیاز متوسط۲ عدد
سیر۳ حبه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی متوسط۴ عدد
کدو سبز متوسط۴ عدد
روغن مایعبه اندازه کافی
نمک ، فلفل و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش کدو سبز

ابتدا سیر و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید سپس یک قابلمه روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع اضافه کنید. در ادامه سیر و پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و با روغن کمی تفت دهید تا نرم و سبک شوند.

 

در مرحله بعدی کمی زردچوبه اضافه کنید و با سیر و پیاز یک دقیقه تفت دهید. در ادامه گوشت خورشتی را خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. گوشت را خوب تفت دهید تا کمی سرخ شود و رنگش تغییر کند سپس گوجه ها را خرد کنید و به همراه رب گوجه فرنگی اضافه کنید.

 

رب گوجه فرنگی را کمی تفت دهید تا خامی اش گرفته شود سپس ۴ لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید گوشت با حرارت ملایم بپزد. در حین پختن گوشت کدوها را به صورت طولی برش دهید و با کمی روغن تفت دهید تا طلایی شوند.

 

پس از گذشت حدودا دو ساعت که گوشت به طور کامل پخت کدوها را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید خورش به مدت یک ساعت با حرارت بسیار ملایم جا بیفتد و روغن بیندازند. در پایان خورش را به همراه برنج سرو کنید.

 

دقت داشته باشید که این مقدار طولانی شدن زمان پخت ، صرفا به دلیل استفاده از گوشت گوسفندی می باشد. در صورتی که از گوشت مرغ در تهیه این غذا استفاده شود، در نهایت زمان کمتری از شما خواهد گرفت.

همچنین ببینید : خورش اسفناجخورش مرغ ترشخورش بادمجانخورش کنگر


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین