طرز تهیه خورش مرغ ترش

خورش مرغ ترش , طرز تهیه خورش مرغ ترش , دستور پخت خورش مرغ ترش

خورش مرغ ترش

خورش مرغ ترش یکی از خورش ها معروف و بسیار خوشمزه ایرانی است. این غذای خوشمزه متعلق به استان های شمالی کشور می باشد که البته بهترین نوع این غذا را می توانید در رستوران های سنتی گیلان پیدا کنید.

در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه خورش مرغ ترش را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش مرغ ترش تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش مرغ ترش در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش مرغ ترش
مرغ۵۰۰ گرم
لپهنصف پیمانه
پیاز بزرگ۱ عدد
تخم مرغ۲ تا ۳ عدد
سیر۴ حبه
سبزی خورش۴۰۰ گرم
آب نارنج۴ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش مرغ ترش

بهتر است از چند ساعت قبل لپه را بخیسانید تا کمی نرم شود و نفخ آن نیز برطرف شود. ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید سپس با کمی روغن در یک قابلمه مناسب تفت دهید تا پیاز نرم شود سپس مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید.

تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز با ادویه ها یکدست شود سپس قطعات مرغ را پس از شستشو کمی بزرگتر از گوشت خورشتی خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. مرغ ها را هم خوب تفت دهید تا تغییر رنگ دهند و کمی سرخ شوند.

پس از اینکه مرغ به خوبی سرخ شد لپه ها را که از قبل خیسانده اید آبکشی کنید و به قابلمه اضافه کنید. لپه ها را هم به همراه مرغ و پیاز کمی تفت دهید سپس چند لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید مرغ و لپه با حرارت ملایم بپزند.

سبزی خورش را که شامل جعفری ، نعناع ، گشنیز ، تره و خالواش است را پاک کنید و پس از شستشو خرد کنید سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل تابه بریزید. سیر را خرد کنید و به همراه سبزیها به تابه اضافه کنید.

سبزیجات و سیر را تفت دهید تا کمی سرخ شوند سپس بعد از اینکه مرغ و لپه پختند مخلوط سیر و سبزیجات را به قابلمه خورش اضافه کنید. در مرحله پایانی زعفران دم کرده را به همراه مقداری نمک به خورش اضافه کنید و اجازه دهید خورش جا بیفتد.

در مرحله آخر تخم مرغ ها را داخل یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند سپس بعد از اینکه آب خورش کم شد و خورش روغن انداخت تخم مرغ ها را به خورش اضافه کنید. پس از ده دقیقه خورش را به همراه برنج زعفرانی سرو کنید.

همچنین ببینید : خورش اناربیجخورش فسنجانخورشت مرغ


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین