طرز تهیه پلو زعفرانی

پلو زعفرانی,چلو زعفرانی,برنج زعفرانی,طرز تهیه پلو زعفرانی,دستور پخت پلو زعفرانی

برنج ، پلو یا چلو زعفرانی یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی است که به تنهایی سرو نمی شود و در کنار انواع خورش ها ، کباب ها و … سرو می شود. برنج تقریبا پر مصرف ترین غذا در بین غذاهای اصلی است. در این آموزش طرز تهیه برنج زعفرانی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر چلو زعفرانی تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه پلو زعفرانی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم تهیه برنج زعفرانی
برنج۴ لیوان
زعفران۴ قاشق غذاخوری
روغن۲ قاشق غذاخوری
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا برنج را نسبت به نوع آن باید بخیسانیم. به طور معمول این زمان حدود ۳۰ دقیقه است که باید برنج را در آب و مقداری نمک بخیسانیم. پس از گذشت این زمان برنج را بشوییم و با مقداری آب داخل قابلمه بریزیم به طوری که سطح آب ۱ بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد.

۲ قاشق غذاخوری روغن به همراه مقداری نمک و ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا رنگ آب موجود در قابلمه یکدست شود. حرارت را زیاد می کنیم تا آب موجود در قابلمه به جوش بیاید.

اینکار باعث می شود که آب ، روغن و زعفران جذب برنج شود. در حال جوشیدن آب چند بار برنج را هم می زنیم تا آب موجود در قابلمه کاملا جذب برنج شود. پس از اینکه آب جذب برنج شد حرارت را ملایم می کنیم و یک دم کنی روی درب قابلمه قرار می دهیم تا برنج دم بکشد.

پس از اینکه برنج دم کشید و زیر دندان گیر نداشت آنرا از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم تا حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه برنج کمی حرارتش کم شود تا ته دیگ براحتی از قابلمه جدا شود سپس قابلمه را روی ظرف مورد نظر بر می گردانیم.

اگر می خواهید که پلو زعفرانی شما قالبی باشد و به راحتی از قابلمه جدا شود حتما از قابلمه نچسب استفاده نمایید. چلو یا پلو زعفرانی بیشتر به همراه غذاهای شناخته شده ای مثل اکبر جوجه ، چلو گوشت و … سرو می شود.

همچنین ببینید : برنج قهوه ای


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین