طرز تهیه قیمه پلو

طرز تهیه قیمه پلو,قیمه پلو,قیمه,قیمه لاپلو,قیمه شاه عباسی,rdli,rdli \g,gheyme

طرز تهیه قیمه پلو

قیمه پلو یکی از پلوهای بسیار خوشمزه و اصیل ما ایرانی هاست که در جشن ها و مناسب ها پخت می شود. به این صورت که مواد طرز تهیه خورش قیمه را همراه با پلو و بصورت یکجا طبخ می کنیم. در این مطلب از آموزش آشپزی قصد داریم طرز تهیه قیمه پلو خوشمزه را آموزش دهیم که امیدواریم تا انتهای این آموزش از همدوره با ما همراه باشید و با دقت آن را مطالعه کنید.

مواد لازم طرز تهیه قیمه پلو
مغز ران گوساله یا گوسفند۴۵۰ گرم
برنج۳۵۰ گرم
لپه۱۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱/۴ پیمانه
کره۸۰ گرم
لیمو عمانی۵ عدد
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه میزان لازم
روغن مایعبه مقدار لازم
پیاز۱ عدد
زعفران آب شده۲ ق سوپ خوری
چوب دارچینبه دلخواه

دستور پخت و طرز تهیه

۱) قابلمه ای بردارید و در آن روغن بریزید و سپس قابلمه را روی شعله بگذارید تا روغن داغ شود. پیاز را که از قبل خرد کرده اید به درون قابلمه انتقال دهید. صبر کنید تا رنگش عوض شود.

 

۲) سپس اقدام به اضافه کردن گوشت به پیاز نمایید. تفت دادن را تا موقعی که آب گوشت به طور کامل بخار نشده، ادامه دهید. به سراغ لیمو عمانی ها رفته و سوراخی ریزی در هر کدام ایجاد نمایید.

 

۳) لیموها را با دو پیمانه آب به قابلمه بیفزائید. حالا یک ربع صبر کنید تا با شعله ملایم بجوشد. لپه ها را باید از قبل خیس داده باشید. اگر آب روی لپه باقی مانده است آن را خالی کنید.

 

۴) لپه را به همراه لیمو عمانی به ظرفی که گوشت و پیاز در آن بود، اضافه کنید تا تفت بخورند. حالا وقت آن است که ۵ پیمانه آب و همینطور چوب دارچین را به قابلمه بیفزائید. دو ساعت باید صبر کنید تا گوشت و لپه به خوبی بپزند.

 

۵) ظرفی بردارید و روغن داغ شده در آن ریخته، رب گوجه هم افزوده و زردچوبه، زعفران و نمک و فلفل را نیز اضافه و به خوبی با هم مخلوط کنید. می خواهیم رب کاملاً خوش بر و رو شود. و زمانی که به نیم ساعت پایانی پختن گوشت و لپه رسیدید آن را اضافه کنید.

 

۶) حال برای پختن برنج قابلمه ای دیگر بردارید و به مقدار لازم در آن آب بریزید. آب برنج را خالی کرده و آن را به آب جوش داخل قابلمه اضافه کنید. یک ربع باید روی شعله باقی بماند و سپس اقدام به آبکش کردن کنید.

 

۷) هر وقت که حس کردید گوشت و لپه پخته است، باید چوب دارچین و لیموعمانی را از قابلمه خارج کنید. اکنون باید مایه ای که از گوشت و لپه درست کرده اید را با برنج به صورت لایه لایه روی هم بریزید. سپس بر روی شعله قرار دهید و شعله را زیاد کنید.

 

۸) ظرف دیگری بردارید و در آن کره را همراه با ۳ قاشق روغن مایع داغ نمایید. هر زمان که بخار برنج بلند شد این ترکیب را به برنج بیفزائید و بعد شعله برنج را کم کنید و نیم ساعت دیگر صبر نمایید تا برنج کاملاً دم بکشد.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین