طرز تهیه کباب ملکه

طرز تهیه کباب ملکه مجلسی , دستور پخت کباب ملکه تابه ای خوشمزه

کباب ملکه

یکی از انواع کباب های حوشمزه و لذیذ ایرانی ، کباب ملکه است . این کباب به عنوان فینگر فود هم شناخته و استفاده میشود . شما میتوانید برای درست کردن این کباب از سبزیجات مختلف و متفاوتی استفاده کنید.

این کباب از سبزیجات و گوشت چرخ کرده درست میشود و خیلی از افراد آن را به عنوان پیش غذا در مهمانی هایشان سرو میکنند .در دستور غذای زیر از بادمجان و هویج و سیب زمینی استفاده شده است اما شما میتوانید از گوجه فرنگی و کدو و … هم مطابق میل و سلیقه تان استفاده کنید .

در ادامه طرز تهیه و پخت کباب ملکه را با تمام نکات ریز و درشت آن در اختیار شما قرار میدهیم . مقدار موادی که در زیر قرار گرفته شده برای ۴ نفر است . اگر میخواهید برای تعداد بیشتری این غذا را تهیه کنید باید مقدار مواد را بیشتر کنید.

مواد لازم کباب ملکه
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز نسبتا بزرگ۱ عدد
هویج بزرگ۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
بادمجان قلمی۲ عدد
آرد نخودچی۱ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه مقدار لازم
نمک و زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه کباب ملکه

در ابتدا یک پیاز نسبتا بزرگ انتخاب میکنیم . آن را پوست گرفته و با رنده یا کارد خیلی ریز خردش میکنیم . یک کاسه با اندازه مناسب انتخاب کرده و پیاز را داخل آن میریزیم . گوشت چرخ کرده را هم به پیاز اضافه میکنیم .

فلفل دلمه ای را با کارد یا رنده خیلی ریز برش داده و با آرد نخودچی و زردچوبه و فلفل سیاه و نمک به گوشت اضافه میکنیم . همه مواد را خوب با هم ترکیب کرده و با دست ورز میدهیم تا یک مایه کباب خوب و منسجم داشته باشیم .

وقتی همه مواد را با هم ترکیب کردید ، روی ظرف را سلفون کشیده و تا یک ساعت درون یخچال بگذارید . این کار باعث میشود چسبندگی مواد و مایه کباب بیشتر شود . یک ساعت که گذشت مایه کباب را از یخچال خارج کرده و یک تابه مناسب روی گاز قرار میدهیم .

مقداری روغن ریخته و صبر میکنیم تا خوب داغ شود . مواد کباب را برداشته و به صورت کوکو به شکل گرد داخل روغن می اندازیم تا سرخ شود . شما میتوانید برای این کار از قالب های گرد استفاده کنید تا کباب ها خوش فرم تر و زیباتر شوند .

وقتی کباب ها را سرخ کردید نوبت به سرخ کردن سبزیجات میرسد . بادمجان و سیب زمینی و هویج را به شکل حلقه ای خرد کرده و برش دهید ، برای اینکار هم میتوانید از قالب استفاده کنید . تابه ای روی حرارت قرار داده و آن ها را با روغن کم سرخ کنید .

زمانی که سرخ کردن سبزیجات هم به پایان رسید زمان سرو این غذا و کباب خوشمزه است . یک حلقه سیب زمینی و یک حلقه هویج و یک قسمت کباب و یک حلقه بادمجان روی هم بگذارید و با یک خلال دندان آنها را بهم متصل کنید تا ثابت شده و شکل زیباتری به این غذا بدهد . اگر تمایل داشته باشید میتوانید روی خلال دندان هم زیتون بگذارید .

همچنین ببینید : کباب تابه ایکباب لقمه ایکباب حسینیتاس کباب


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین