طرز تهیه خورش ونوشک

خورش ونوشک , طرز تهیه خورش ونوشک , دستور پخت خورش ونوشک

خورش ونوشک

خورش ونوشک یکی از خورش های اصلی و سنتی شهر کرمانشاه است که مانند خورش تره به عنوان یک غذای مجلسی کردی شناخته می شود. خورش ونوشک علاوه بر طعم خوبش به دلیل وجود پشته کوهی برای سلامتی نیز مفید است.

در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه خورش ونوشک را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش ونوشک تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش ونوشک در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش ونوشک
ونوشک۲۰۰ گرم
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
پیاز بزرگ۱ عدد
گوجه فرنگی بزرگ۲ عدد
رب گوجه فرنگییک قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهیک قاشق غذاخوری
روغن مایعبه اندازه کافی
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش ونوشک

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و با مقداری روغن در یک قابلمه مناسب تفت دهید تا پیاز نرم و طلایی شود سپس مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید و تفت دادن را تا زمانی که پیاز و زردچوبه کاملا یکدست شوند ادامه دهید.

در مرحله بعدی گوشت خورشتی را خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. پس از اینکه گوشت بخوبی سرخ شد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رب هم سرخ شود سپس چند لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید گوشت بپزد.

ونوشک را از قبل به مدت دو ساعت بخیسانید سپس با مقدار کمی روغن تفت دهید تا کمی سرخ شود پس از اینکه گوشت نیم پز شد ونوشک را به قابلمه اضافه کنید. برای اینکه راحت تر پوست گوجه فرنگی ها را جدا کنید انها را در آب جوش بیندازید.

پس از اینکه پوست گوجه فرنگی ها را جدا کردید انها را خرد کنید و پس از اینکه ونوشک و گوشت پختند به قابلمه خورش اضافه کنید. در پایان طعم خورش را بچشید و مقداری نمک ، فلفل سیاه و آبلیمو اضافه کنید. پس از اینکه خورش جا افتاد آنرا به همراه برنج سرو کنید.

همچنین ببینید : خورش مطنجنخورش پرتقالخورش داوود پاشاخورش چغاله بادام


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین