طرز تهیه آش اسفناج

آش اسفناج , طرز تهیه آش اسفناج , دستور پخت آش اسفناج

آش اسفناج یکی از آش های خوشمزه ایرانی است که طرفداران خاص خودش را دارد. این آش خوشمزه برای درمان سرماخوردگی و فصل سرما بسیار مناسب است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ تا ۶ نفر آش اسفناج تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه آش اسفناج در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم آش اسفناج
اسفناج۱ کیلوگرم
عدس۱٫۵ پیمانه
کلم برگ۱٫۵ پیمانه
پیاز داغ۵ قاشق غذاخوری
سیر داغ۱ قاشق غذاخوری
نعناع داغ۱ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
رشته آشبه اندازه کافی
کشکبه اندازه کافی
فلفل سیاهبه اندازه کافی
زردچوبهبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پیاز را به صورت نگینی یا خلالی متوسط خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم. پس از اینکه پیاز ها را کمی تفت دادیم مقداری زردچوبه اضافه می کنیم. پس از اینکه پیاز سبک شد اسفناج را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.

در ادامه عدس را اضافه می کنیم و پس از تفت دادن مقداری آب اضافه می کنیم. حرارت زیر قابلمه را ملایم می کنیم تا مواد  به آرامی بپزند. در ادامه مقداری نمک ، فلفل سیاه به مواد اضافه می کنیم.

در مرحله بعدی کلم سفیدها را جداگانه خرد و آبپز می کنیم ، سپس به قابلمه اصلی آش اضافه می کنیم. در این مرحله ۳ قاشق پیاز داغ را به قابلمه اضافه می کنیم. پس از اینکه مواد آش پختند در پایان رشته آشی و کشک را اضافه می کنیم.

اجازه می دهیم آش به خوبی جا بیفتد و رشته ها بپزند سپس آش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و سرو می کنیم. برای تزیین آش از کشک ، نعناع داغ ، سیر داغ و پیاز داغ استفاده می کنیم.

همچنین ببینید : آش رشتهآش شله قلمکارآش دندونیآش دوغ


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین