طرز تهیه خورش گوجه سبز

خورش گوجه سبز,طرز تهیه خورش گوجه سبز,دستور پخت خورش گوجه سبز,o,va ',[i sfc,khoreshte goje sabz

خورش گوجه سبز

خورش گوجه سبز یا آلو سبز یکی از خورش های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که در فصل بهار و تابستان تهیه می شود. این خورش مانند خورش پرتقال طعمی ترش دارد و می توانید آنرا با گوشت قرمز یا گوشت مرغ تهیه کنید. در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه خورش گوجه سبز را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش گوجه سبز تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش گوجه سبز در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش گوجه سبز
گوجه سبز۲۰ عدد
جعفری۳۰۰ گرم
سینه یا ران مرغ۴ تکه
نعناع خشک۲ قاشق غذاخوری
پیاز متوسط۳ عدد
شکر و روغن مایعبه اندازه کافی
نمک ، فلفل و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش گوجه سبز

ابتدا مرغ را به همراه یک پیاز داخل یک قابلمه مناسب بریزید سپس ۲ تا ۳ لیوان آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا مرغ ها نیم پز شوند. برای گرفتن بوی زهم مرغ می توانید علاوه بر پیاز از دارچین و زردچوبه هم استفاده کنید.

 

در مرحله بعدی پیازهای باقیمانده را به صورت خلالی یا نگینی خرد کنید و به همراه کمی روغن مایع داخل یک تابه مناسب بریزید و خوب تفت دهید تا پیازها نرم شوند سپس کمی زردچوبه اضافه کنید و با پیازها تفت دهید تا یکدست شوند.

 

جعفری را پس از شستشو به صورت ساطوری خرد کنید و به همراه نعناع خشک به تابه حاوی پیاز تفت داده شده اضافه کنید. سبزیجات را به همراه پیاز تفت دهید تا جعفری کمی سرخ شود. میزان سرخ کردن جعفری به خودتان بستگی دارد.

 

پس از اینکه جعفری را سرخ کردید تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. پس از اینکه آب موجود در قابلمه مرغ نصف شد پیاز موجود در قابلمه را خارج کنید و دور بیندازید سپس جعفری ، نعناع و پیاز تفت داده شده را به آن اضافه کنید.

 

پس از اینکار اجازه دهید سبزیجات و مرغ به طور کامل بپزند. در همین حین چوب های انتهای گوجه سبزها را جدا کنید و پس از اینکه مرغ به طور کامل پخت گوجه سبزها را اضافه کنید. پس از اضافه کردن گوجه سبزها ۱۰ دقیقه صبر کنید.

 

سپس طعم خورش را بچشید و در صورت تمایل مقداری شکر ، نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. در آخر اجازه دهید ۵ دقیقه دیگر خورش روی حرارت ملایم بماند تا به خوبی جا بیفتد و روغن بیندازد سپس آنرا به همراه برنج سرو کنید.

 

شما عزیزان می توانید برای تهیه خورشت گوجه سبز ، گوشت گوسفندی را جایگزین گوشت مرغ نمایید. و در نظر داشته باشید که با انجام این کار به دلیل وجود گوشت در آن، زمان پخت خورش را افزایش خواهید داد.

همچنین ببینید : خورش قورمه سبزیخورش قیمهخورش فسنجانخورش کرفس


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین