طرز تهیه خورش گل کلم

خورش گل کلم,طرز تهیه خورش گل کلم,دستور پخت خورش گل کلم, o,va 'g ;gl

خورش گل کلم

خورش گل کلم یکی از انواع خورش های خوشمزه ایرانی است که می توانید آنرا مانند غذاهایی مثل کوکو گل کلم در فصل پاییز که گل کلم در بازار موجود است طبخ کنید. این خورش خوشمزه را می توانید به سلیقه خود با گوشت یا مرغ تهیه کنید.

 

در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه خورش گل کلم را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش گل کلم تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش گل کلم در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش گل کلم
گل کلم کوچک۱ عدد
پیاز بزرگ۱ عدد
گوشت خورشتی۳۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آبغوره۱ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه اندازه کافی
نمک ، فلفل ، زردچوبه و دارچینبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش گل کلم

ابتدا پیاز را پوست گرفته و به صورت خلالی نازک خرد کنید سپس به همراه مقداری روغن مایع داخل یک قابلمه مناسب تفت دهید تا پیاز نرم شود. در ادامه کمی زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا با پیاز یکدست شود.

 

حالا گوشت خورشتی را مانند خورش قیمه خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. گوشت را به حدی تفت دهید که رنگش تغییر کند سپس رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری فلفل سیاه و دارچین به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید.

 

پس از اینکه رب گوجه فرنگی هم سرخ شد چند لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید گوشت بپزد. حالا به سراغ گل کلم بروید و آنرا خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید تا گل کلم ها منسجم شوند و زمانی که در خورش ریختید له نشوند.

 

صبر کنید تا گوشت به صورت کامل بپزد سپس گل کلم ها را به همراه نمک و آبغوره به خورش اضافه کنید. پس از اینکه گل کلم را اضافه کردید اجازه ندهید خورش مدت زیادی روی حرارت بماند چون گل کلم ها له می شوند. در پایان خورش را با برنج سرو کنید.

 

دقت داشته باشید که طولانی شدن زمان پخت این خورش به دلیل استفاده از گوشت خورشتی در آن است. چنانچه از مرغ برای تهیه این غذا استفاده نمایید زمان آماده سازی آن کمتر خواهد بود.

همچنین ببینید : خورش کنگرخورش فسنجانخورشت کرفسخورش قورمه سبزی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین