طرز تهیه هویج پلو

طرز تهیه هویج پلو,i,d[ \g,,دستور پخت هویج پلو,هویج پلو

طرز تهیه هویج پلو

هویج پلو یکی از انواع غذاهای پلویی مجلسی و بسیار خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر شیراز می باشد. این غذای خوشمزه با مواد و روش های متفاوتی طبخ می شود ، می توانید هویج پلو را با گوشت قلقلی یا گوشت مرغ طبخ کنید. در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه هویج پلو را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر هویج پلو تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه هویج پلو در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم هویج پلو
برنج۴ پیمانه
مرغ۵۰۰ گرم
هویج متوسط۳ عدد
پیاز کوچک۱ عدد
کره۵۰ گرم
زرشک۱/۳ پیمانه
زعفران دم کرده۱  قاشق غذاخوری
شکر۴ قاشق غذاخوری
دارچینبه اندازه کافی
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه اندازه کافی
خلال بادام و خلال پستهبه اندازه کافی

طرز تهیه هویج پلو

ابتدا پیاز را به صورت خلالی ریز خرد کنید سپس یک تایه مناسب روی حرارت قرار دهید و پیاز خرد شده را به همراه کمی روغن به تابه اضافه کنید. پیاز را کمی تفت دهید تا نرم شود سپس مقداری ادویه اضافه کنید و مجددا تفت دهید.

 

در همین حین مرغ را به قطعات کوچک خرد کنید و پس از شستشو و آبکشی به تابه اضافه کنید. مرغ را به همراه پیاز خوب تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند سپس دو لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید مرغ با حرارت بسیار ملایم بپزد.

 

در مرحله بعدی هویج ها را با رنده درشت به صورت اُریب رنده کنید سپس یک تابه دیگر روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید. هویج رنده شده را به همراه کره به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا هویج ها نرم و کمی سرخ شوند.

 

بعد از اینکه خامی هویج گرفته شد شکر را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا هویج حالت شیشه ای پیدا کند. زرشک را که از یک ساعت قبل در آب ولرم خیسانده اید به مخلوط هویج و شکر اضافه کنید و یک دقیقه دیگر مواد را تفت دهید.

 

در مرحله بعدی خلال های بادام و پسته را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر مواد را تفت دهید تا یکدست شوند سپس تابه را از روی حرارت بردارید. در مرحله بعدی یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری آب و کمی نمک اضافه کنید.

 

سپس برنج را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید برنج کمی نرم شود. پس از اینکه برنج نرم شد آنرا آبکشی کنید و کنار بگذارید. یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید پس از اینکه روغن داغ شد.

 

ته دیگ را کف قابلمه قرار دهید ، در ادامه مقداری برنج روی ته دیگ می ریزیم و به ترتیب مقداری از مخلوط هویج و روی مخلوط هویج مقداری مرغ اضافه می کنیم. به همین ترتیب تمام مواد را داخل قابلمه می ریزیم تا مواد به پایان برسند.

 

در مرحله بعد مقداری آب و روغن مخلوط می کنیم و به برنج اضافه می کنیم سپس برنج را دم می گذاریم و اجازه می دهیم برنج به خوبی دم بکشد. در پایان برنج و مواد را قبل از کشیدن در دیس مخلوط کنید سپس در دیس بکشید و سرو کنید.

 

شما عزیزان می توانید هنگام سرو هویج پلو ، آن را با کمی مرغ ریش شده و یا مغز بادام و پسته و حتی کمی زرشک تزیین نمایید. بدین صورت هویج پلوی شما بی رنگ و رو نخواهد بود و با این دورچین کمی رنگ و لعاب می گیرد و شکل زیباتر و فریبنده تری خواهد داشت که می توانید مطمئن باشید که ظاهر مجلسی خود را حفظ کرده است.

همچنین ببینید : دمی باقالیباقالی پلو با ماهیچهکلم پلو مجلسیاستانبولی پلو مجلسی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین