طرز تهیه سوپ پای مرغ

سوپ پای مرغ , طرز تهیه سوپ پای مرغ , دستور پخت سوپ پای مرغ , hd lvy

سوپ پای مرغ یکی از انواع سوپ های سالم و مقوی ایرانی است که خواص درمانی بسیار زیادی دارد. این سوپ برای کسانی که نرمی استخوان ، پوکی استخوان ، آرتروز و … دارند بسیار مفید است. شاید پای مرغ ظاهر زیبایی نداشته باشد ولی فواید درمانی بسیار زیادی دارد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سوپ پای مرغ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوپ پای مرغ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سوپ پای مرغ
پای مرغ۱۰ عدد
هویج۲ عدد
پیاز۱ عدد
فلفل سبز۱ عدد
کرفس۱ ساقه
برگ بو۱ عدد
پودر آویشنبه اندازه کافی
فلفل سیاهبه اندازه کافی
روغن مایعبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

پای مرغ را می توانید به صورت پاک شده از فروشگاه ها تهیه کنید. در صورتی که پای مرغ ما پاک شده نبود آنرا با دقت پاک می کنیم و درون یک قابلمه می ریزیم. ۴ لیوان آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

پس از ۱۰ دقیقه پاهای مرغ را با آب سرد آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه داخل قابلمه ای که برای سوپ در نظر گرفته ایم مقداری روغن مایع می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. پیاز را نگینی خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم.

پس از اینکه پیاز سبک شد کرفس را خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه هویج را نیز خرد می کنیم و به همراه برگ بود کمی تفت می دهیم. در مرحله بعد پاهای مرغ را به همراه مقداری پودر آویشن ، نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم.

چند لیوان آب داخل قابلمه می ریزیم و حرارت را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید. پس از اینکه آب به جوش آمد حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم سوپ با حرارت ملایم آماده شود. پس از اینکه سوپ آماده شد آنرا به صورت داغ سرو می کنیم.

نکات تهیه سوپ پای مرغ

سرو سوپ پای مرغ

توجه داشته باشید که سوپ پای مرغ حاوی مقادیر قابل توجهی ژلاتین است و به همین دلیل در صورتی که کمی سرد شود مانند ژله سفت می شود و قابل مصرف نیست. به همین جهت این سوپ را باید به صورت داغ سرو کنید.

همچنین ببینید : سوپ جوسوپ شیرسوپ کودکسوپ مرغ


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین