طرز تهیه کباب لقمه ای

کباب لقمه ای , طرز تهیه کباب لقمه ای , دستور پخت کباب لقمه ای , fhf grli hd

کباب لقمه ای یکی از انواع کباب های پر طرفدار ایرانی است که بیشتر در رستوران های سنتی سرو می شود. البته این کباب خوشمزه مانند کباب تابه ای بیشتر از رستوران ها در منازل تهیه و سرو می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کباب لقمه ای تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب لقمه ای در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کباب لقمه ای
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
سبزی معطر۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۴ عدد
پیاز۲ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری۱ قاشق غذاخوری
سیخ چوبیبه اندازه کافی
روغن مایعبه اندازه کافی
فلفل سیاهبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و گوشت چرخ کرده را درونش می ریزیم. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به گوشت اضافه می کنیم. پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از اینکه آبشان را گرفتیم به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مانند مایه کباب کوبیده ، مواد را خوب ورز می دهیم تا یکدست و منسجم شوند. سبزیجات معطر را به صورت ساطوری خرد کنیم سپس به مایه کباب اضافه می کنیم. در ادامه زعفران دم کرده را به مایه کباب اضافه می کنیم.

و در آخرین مرحله آرد سوخاری را به مایه کباب اضافه می کنیم و فقط در حدی که مواد منسجم شوند آنها را مخلوط می کنیم. پس از اینکه مایه کباب آماده شد یک سلفون روی کاسه می کشیم و آنرا به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم.

در این میان سیخ های چوبی را حدود ۱۰ دقیقه درون آب ولرم قرار می دهیم تا در زمان کباب کردن سیخ ها نسوزند. پس از گذشت ۲۰ دقیقه مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم. سیخ ها را از آب خارج می کنیم و کباب را سیخ می گیریم.

پس از اینکه تمام کباب ها را سیخ گرفتیم ، یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درونش می ریزیم . پس از اینکه روغن داغ شد سیخ ها را درون تابه می چینیم. پس از سرخ شدن قسمت زیرین کباب آنها را می چرخانیم تا قسمت دیگرشان نیز سرخ شود.

پس از اینکه کباب ها تقریبا آماده شدند گوجه فرنگی ها را از وسط نصف می کنیم و کنار تابه می چینیم تا سرخ شوند. در کنار این غذای خوشمزه می توانیم از سیب زمینی سرخ کرده هم استفاده کنیم. در پایان غذا را با نان یا برنج سرو کنیم.

نکات تهیه کباب لقمه ای

سبزی معطر

سبزیجات معطر طعم و ظاهر زیبایی به کباب لقمه ای می دهند. سبزیجات مرسوم برای این کباب عبارتند از جعفری ، ترخان و ریحان. در صورتی که سبزیجات را به صورت تازه در دسترس ندارید می توانید از سبزیجات خشک هم استفاده کنید.

همچنین ببینید : شامی کبابکباب ترکیکباب کوبیدهکباب دیگی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین