طرز تهیه سوپ شلغم

سوپ شلغم , طرز تهیه سوپ شلغم , دستور پخت سوپ شلغم , s,\ agyl

سوپ شلغم یکی از سوپ های مفید و خوشمزه ایرانی است که برای برخی بیماری های عفونی مثل سرماخوردگی بسیار مفید است. این سوپ خوشمزه را می توانید در دوران فراوانی شلغم که همان فصل پاییز و زمستان است برای خانواده تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سوپ شلغم تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوپ شلغم در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سوپ شلغم
شلغم۲۵۰ گرم
کرفس۱۰۰ گرم
هویج۳ عدد
جعفری۵۰ گرم
جو پرک½ لیوان
آب مرغ۲ لیوان
لیمو ترش۲ عدد
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا آب مرغ را داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم سپس جو پرک را به آن اضافه می کنیم. در مرحله بعد کرفس را هم خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. پس از اینکار پوست هویج ها را می گیریم و به صورت نگینی خرد می کنیم.

هویج را هم به قابلمه اضافه می کنیم و اجاز می دهیم تا کرفس و هویج بپزند و جو پرک نیز شروع به لعاب انداختن کند. درب قابلمه را نباید به صورت کامل ببندیم چون در مواد سوپ جو استفاده شده است سوپ سر می رود و اجاق گاز را کثیف می کند.

در مرحله بعد شلغم ها را پوست می گیریم و خرد می کنیم ، پس از پختن کرفس و هویج شلغم را به قابلمه سوپ اضافه می کنیم. در مرحله پایانی پخت سوپ ، نمک و فلفل آن را اندازه می کنیم و در پایان جعفری خرد شده را به سوپ اضافه می کنیم.

حدود ۱۰ دقیقه می گذاریم جعفری در قابلمه بپزد سپس سوپ را از روی حرارت بر می داریم. در زمان برداشتن قابلمه ، سوپ باید حالت رقیق داشته باشد. در زمان سرو آب لیمو ترش ها را به سوپ اضافه می کنیم تا طعم بهتری را تجربه کنیم.

همچنین ببینید : سوپ شیرسوپ ورمیشلسوپ کودکسوپ اسفناج


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین