طرز تهیه قلیه میگو

قلیه میگو , ghaliye meygoo , طرز تهیه قلیه میگو , دستور پخت قلیه میگو , rgdi ld

قلیه میگو یکی از غذاهای پر طرفدار شهرهای جنوب کشورمان است. معروف ترین قلیه میگو متعلق به شهرهای بوشهر ، بندرعباس و آبادان است. این غذا یک غذای دریایی پر طرفدار است که همانطور که از نامش مشخص است شبیه به قلیه ماهی می باشد. اگر طرفدار غذاهایی دریایی هستید حتما قلیه میگو را امتحان کنید. در این آموزش کامل ترین روش پخت قلیه میگو جنوبی را برای شما آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر قلیه میگو تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه قلیه میگو در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم قلیه ماهی
میگو۶۰۰ گرم
سیر۵ عدد
پیاز۲ عدد
شنبلیله۵۰ گرم
گشنیز۴۰۰ گرم
تمبرهندی۱ لیوان
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
زردچوبهبه میزان لازم
فلفلبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا ۱ عدد پیاز را به همراه سیرها به صورت نگینی خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک قابلمه تفت می دهیم. مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا با سیر و پیاز مخلوط شود. حالا شنبیلیله و گشنیز را می شوییم.

سپس سبزیجات ( شنبیلیله و گشنیز ) را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. تفت دادن را ادامه می دهیم تا سبزیجات رنگشان تیره شود. ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و ۱ لیوان تمرهندی صاف شده به قابلمه اضافه می کنیم و با مواد دیگر مخلوط می کنیم.

تفت دادن را ادامه می دهیم تا آب سبزیجات تبخیر شود و به روغن بیافتند. سپس ۳ یا ۴ لیوان آب به همراه مقداری نمک و فلفل به قابلمه اضافه می کنیم. بهتر است نمک را بعد از اضافه کردن تمرهندی به قلیه میگو اضافه کنیم چون اکثر تمرهندی ها حاوی نمک هستند.

در یک تابه جداگانه پیاز باقیمانده را پس از خرد کردن با مقداری روغن تفت می دهیم سپس مقداری زردچوبه به آن می افزاییم. در مرحله بعد میگو ها را پس از تمیز کردن به تابه اضافه می کنیم و مواد را خوب تفت می دهیم تا میگو ها سرخ شوند.

پس از اینکار میگو ها را به قابلمه خورش اضافه می کنیم و با حرارت کم اجازه می دهیم تا قلیه میگو جا بیفتد و روغن بیندازد. طعم غذا را می چشیم و در صورت نیاز مقداری نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم. پس از اینکه خورش قلیه میگو آماده شد به همراه برنج سرو می کنیم.

همچنین ببینید : میگو کبابیمیگو پلو ناگت میگومیگو سوخاری


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین