خواص شنبلیله

خواص شنبلیله,o,hw akfgdgi,عوارض شنبلیله,مضرات شنبلیله,زیان های شنبلیله,khavas shanbalilieh

شنبلیله

همه چیز در مورد شنبلیله

شنبلیله گیاهی است علفی که از تیره باقلائیان محسوب می شود و نام علمی آن به انگلیسی Trigonella foenum-graecum می باشد. ارتفاع شنبلیله تا ۵۰ سانتی متر هم می رسد و رنگ میوه های آن بین زرد تا قهوه ای است.

شنبلیله بومی کشورمان ایران است. در قدیم نام شنبلیله گل راه رو بوده است زیرا در کنار راه ها می رویده است. شنبلیله به عنوان یک سبزی خوراکی کاشته می شود و از معروف ترین غذاهایی که با شنبلیله تهیه می شوند می توان به قورمه سبزی و قلیه ماهی اشاره کرد. طبع شنبلیله گرم و خشک است.

خواص شنبلیله

بهبود یبوست

یکی از خواص شنبلیله این است می تواند به درمان بعضی از مشکلات گوارشی کمک کند. مشکلات گوارشی مانند ناراحتی های معده ، یبوست و التهاب معده را می توان با گیاه شنبلیله درمان کرد. شنبلیله حاوی مقادیر مناسبی از فیبر محلول در آب است. البته توجه داشته باشید که در بدن برخی افراد که به شنبلیله حساسیت دارند می تواند به صورت معکوس عمل کند.

فیبر محلول در آب اثر بسیار مطلوبی در درمان یبوست دارد. ضمن اینکه برای مشکلاتی مثل هضم نشدن غذا هم بسیار مفید است. جالب است بدانید که شنبلیله به دلیل اینکه اثرات ضد التهابی دارد اغلب برای بهبود زخم کولیت توصیه می شود.

خواص شنبلیله,عوارض شنبلیله,مضرات شنبلیله,زیان های شنبلیله,فواید شنبلیله,شنبلیله

بهبود اختلالات جنسی مردان

یکی از فواید شنبلیله این است که برای درمان مشکلات جنسی آقایان مانند اختلال نعوظ می تواند مفید عمل کند. به طور کلی طبق تحقیقات انجام شده شنبلیله باعث افزایش میل جنسی در آقایان می شود و باعث می شود این مشکلات تا حدی مرتفع شوند.

مکمل های زیادی از این گیاه مفید برای درمان مشکلات جنسی آقایان تولید شده است. البته برای استفاده از این مکمل ها و رفع مشکلاتی جنسی حتما با پزشک متخصص مشورت کنید و بهتر است اقدام به درمان خودسرانه نکنید.

خواص جعفری,عوارض جعفری,مضرات جعفری,زیان های جعفری,فواید جعفری,جعفری

سلام و رشد مو

شنبلیله برای رشد مو بسیار مفید است. این موضوع به این دلیل است که شنبلیله دارای پروتئین زیادی است که باعث رشد و استحکام مو می شود. فولیکول های مو باعث درمان ریزش مو می شوند که شنبلیله به بازسازی فولیکول های مو کمک شایانی می کند.

برای استفاده از درمان باید ۲ قاشق غذاخوری پودر دانه شنبلیله را با مقداری شیر نارگیل مخلوط کنید به صورتی که حالت خمیر شکل به خود بگیرد. این خمیر را روی مو ها و پوست سرتان ماساژ دهید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه روی سرتان بماند. سپس موها را با شامپو بشویید. این کار را هفته ای یک مرتبه انجام دهید تا نتیجه مطلوب بگیرید.

خواص اسفناج,مضرات اسفناج,زیان های اسفناج,فواید اسفناج,اسفناج

زیان های شنبلیله

اسهال و التهاب معده

توجه داشته باشید که شنبلیله فواید زیادی دارد ولی می توانید برای بعضی افراد که معده حساس دارند ایجاد مشکلاتی کند. عواض شنبلیله بر روی افرادی که به این گیاه حساسیت دارند می تواند سبب مشکلاتی مثل اسهال ، گاز معده و التهاب معده شود.

خواص شنبلیله,عوارض شنبلیله,مضرات شنبلیله,زیان های شنبلیله,فواید شنبلیله,شنبلیله

همچنین بخوانید: خواص روغن نعناع خواص چای زردچوبه

❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین