طرز تهیه سوپ عدس

سوپ عدس, soup adas ,طرز تهیه سوپ عدس,دستور پخت سوپ عدس, s,\ uns

سوپ عدس یکی از سوپ های مقوی و مفید ایرانی است. مواد اصلی تشکیل دهنده این سوپ عدس ، جو ، قارچ و سبزیجات هستند. در این آموزش بهترین و کامل ترین روش پخت سوپ عدس را برای شما آماده کرده ایم. این سوپ را با انواع عدس مانند عدس قرمز و عدس سبز تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر سوپ عدس تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه سوپ عدس در ادامه با هم دوره همراه باشید.

مواد لازم سوپ عدس
عدس۱ لیوان
جو پرک۱ لیوان
قارچ۳۰۰ گرم
عصاره گوشت۲ عدد
پیاز۱ عدد
جعفریبه میزان لازم
زردچوبهبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

بهتر است از قبل عدس را کمی بخیسانیم تا راحت تر پخته شود. پس از آبکشی عدس آنرا به همراه ۲ لیوان آب می پزیم و کنار می گذاریم. حالا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک تابه بزرگ تفت می دهیم.

کمی زردچوبه به پیاز داغ اضافه می کنیم و خوب تفت مواد را می دهیم تا کاملا مخلوط شوند. حالا جو پرک را به همراه ۳ لیوان آب داغ به تابه اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا حدود ۱۵ دقیقه جو پرک پخته شود. در این میان قارچ را هم خرد می کنیم.

و به همراه مقداری روغن در یک تابه جداگانه خوب تفت می دهیم تا آب قارچ کاملا تبخیر شود و روغن بیندازد. بعد اینکه جو پرک پخته شد آنرا داخل غذاساز یا مخلوط کن می ریزیم تا به شکل پوره در بیاد. اینکار باعث می شود سوپ لعاب دار شود.

حالا جو پرک پوره شده را در قابلمه می ریزیم و عدسی که در مرحله اول پختیم را به همراه آبش به آن اضافه می کنیم. در این مرحله عصاره های گوشت را هم پودر می کنیم و به سوپ اضافه می کنیم. سوپ را خوب مخلوط می کنیم.

و در صورتی که غلیظ بود کمی آب جوش به آن اضافه می کنیم. توجه داشته باشید عصاره گوشت حاوی نمک و ادویه است ، سوپ را تست کنید اگر نمک و فلفل کم داشت اضافه کنید. پس از ۱۵ دقیقه که مواد خوب مخلوط شدند قارچ سرخ شده را به سوپ اضافه می کنیم

و مواد را مخلوط می کنیم تا سوپ یکدست شود . سپس حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم. حدود ۱۵ دقیقه زمان نیاز است تا سو به خوبی جا بیفتد. پس از اینکه سوپ جا افتاد در ظرف سوپ خوری می کشیم و با جعفری خرد شده آنرا تزیین می کنیم.

عدسی,آش عدسی,طرز تهیه عدسی,دستور پخت عدسی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین