طرز تهیه آبگوشت بزباش

طرز تهیه آبگوشت بزباش,آبگوشت بزباش,بزباش,Hf',aj fcfha,fcfha,abgoosht bozbash

طرز تهیه آبگوشت بزباش

از غذاهای اصیل ما ایرانی ها آبگوشت بزباش است که نحوه تهیه کردن آن نیز خاص است. خوشمره شدن و طرز تهیه آبگوشت اصولی دارد که قصد داریم در این مطلب از آموزش آشپزی به آن بپردازیم. پس اگر تا به حال آبگوشت بزباش را تست نکرده اید. تا انتهای این آموزش همراه باشید تا با طرز تهیه آبگوشت بزباش محبوب ایرانی آشنا شوید.

مواد لازم طرز تهیه آبگوشت بزباش
پیاز۱ عدد
لیمو عمانی۳ عدد
دنبه گوسفندی۵۰ گرم
گوشت آبگوشتی۴۵۰ گرم
سیب زمینی ( متوسط )۳ عدد
لوبیا سفید یا قرمز۱ فنجان
سبزیجات ( تره، شنبلیله و جعفری )۲۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

دستور و روش تهیه

در اولین مرحله از درست کردن آبگوشت بزباش، در یک کاسه متوسط، لوبیا سفید را ریخته و درون کاسه مقداری آب هم بریزید و اجازه دهید تا به مدت ۵ ساعت لوبیاها در آب خیس بخورند، در این مدت چند بار نیز آب آن را عوض کنید.

 

حال قابلمه ی مناسبی انتخاب کرده و سپس آن را روی حرارت قرار دهید. دنبه ها را در قابلمه بریزید. چند دقیقه صبر کنید تا آب شود. سپس به سراغ پیازهایی که از قبل پوست گرفته اید بروید. آنها را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کرده و سپس به قابلمه اضافه کنید.

 

اجازه دهید تا مواد داخل قابلمه تفت بخورند. کمی بعد گوشت را نیز به قابلمه اضافه کنید. دقایقی بعد به مواد داخل قابلمه، نمک، فلفل و زردچوبه نیز اضافه کنید. مقدار هر کدام بستگی به ذائقه خودتان دارد.

 

اجازه دهید تا گوشت به خوبی تفت بخورد. سپس لوبیا سفید را بعد از آبکشی کردن به باقی مواد قابلمه اضافه می کنیم. بعد از اضافه کردن آن، حدوداً ۷ یا ۸ لیوان روی مواد آبگوشت آب بریزید.

 

درب قابلمه را قرار داده و شعله را نیز زیاد کنید. می خواهیم آب درون قابلمه به جوش بیاید. بعد از به جوش آمدن، شعله را متوسط کنید تا گوشت و باقی مواد تقریباً به مدت ۳ ساعت بپزند.

 

به سراغ شستن لیمو عمانی ها بروید و هسته های آن را نیز جدا کرده و بعد آنها را در یک کاسه آب قرار داده تا تلخی ‌اش گرفته شود. سبزی ها را به خوبی پاک و تمیز کرده، و بعد سبزی ها را در آبکش قرار دهید تا آب اضافی شان خارج شود.

 

سبزی ها را در میکسر ریخته تا کاملاً ریز شوند. سپس تابه ای را روی شعله قرار دهید. در آن مقداری روغن ریخته، و سبزی ها را در تابه تفت دهید. آنقدر تفت دهید تا آب آن بخار شود و کمی سرخ شوند. سپس می توانید تابه را کناری قرار دهید.

 

بعد از سه ساعت به گوشت و لوبیا در قابلمه سر زده و اگر پخته شده بودند، سبزی ها را به آن بیفزائید. لیمو عمانی ها را نیز آبکش کرده و به باقی مواد اضافه کنید. سیب زمینی ها نیز پوست گرفته و درون قابلمه بریزید و تقریباً نیم ساعت دیگر صبر کنید تا همه مواد به خوبی بپزند.

 

بعد از پختن کامل آبگوشت، آن را چشیده و اگر نمک آن کافی بود، قابلمه را از روی شعله بردارید. آبگوشت بزباش ما آماده شده است که می توانید آن را با نان سنگک تازه سرو کنید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین