طرز تهیه کباب فلفلی

طرز تهیه کباب فلفلی

طرز تهیه کباب فلفلی

کباب فلفل از جمله کباب های بسیار خوبی است که می توانید هر از گاهی از آن استفاده کنید. این کباب را با سس مخصوص آن قرار داده ایم تا بتوانید نهایت استفاده را از آن بکنید. دقت کنید از فلفل های باریک برای درست کردن این کباب بهره ببرید تا کباب شما جذاب تر از آب در بیاید.

 

مواد لازم طرز تهیه سس کباب
مغز گردو۲ عدد
سیر۱ عدد
روغن زیتون۱ ق غذا خوری
نعناع۱ ق چای خوری
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
آبلیمو۱ ق غذا خوری

 

۱) برای اینکه سس کباب خوبی داشته باشید، پیاز را خرد کنید ( نگینی ) سپس تابه ای روی شعله گذاشته، کمی روغن در آن ریخته، همین که روغن داغ شد پیاز خرد شده را اضافه نمایید. اجازه دهید تفت بخورد تا طلایی شود. حال کمی رب گوجه بیفزائید و تفت دادن را ادامه دهید. ( رب گوجه باید کاملاً سرخ شود )

 

۲) حالا دستگاه غذاساز را آماده کنید و در آن سیر، نعنا، روغن زیتون ریخته و کاملاً یکدست کنید. حال مواد مخلوط شده را بهمراه آبلیمو به تابه اضافه نمایید. کمی هم آب به تایبه بیفزائید. حالا صبر کنید تا با شعله کم سس جا بیفتد. همین که سس به روغن افتاد کاملاً حاضر شده است.

 

مواد لازم طرز تهیه کباب فلفلی
سیر۲ عدد
فلفل سبز۸ عدد
لیموترش۱ عدد
پیاز متوسط۱ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
روغن مایعبه اندازه کافی
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پنیر پیتزا۲ ق غذاخوری
سس خردل۱ ق غذاخوری
نمک فلفل و زردچوبهبه میزان دلخواه
زعفران ( دم کشیده )۱ ق غذا خوری

 

۱) در اولین مرحله بهتر است که سیر و پیاز را رنده نمایید. سپس کاسه ای حاضر کنید، آب اضافی این دو مواد را گرفته و هر دو را کاسه بزنید. سپس گوشت چرخ کرده را نیز به کاه بیفزائید. سس خردل را نیز اضافه کنید. بعد از آن چاشنی هایی مانند: زعفران، نمک و فلفل سیاه را نیز بیفزائید.

 

۲) به سراغ گرفتن پوست لیمو ترش بروید. آن را پوست گرفته، و ریز خرد نمایید و سپس به کاسه اضافه کنید. حال همه مواد ها را به خوبی ورز دهید. باید یکدست شوند. حال سلفونی روی کاسه کشیده و آن را به مدت ۶۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

 

۳) حال باید فلفل سبزها را از کنار برش زده و درون آنها را خالی کنید. و بعد از خالی شدن باید داخل هر کدام از آنها را با پنیز پیتزا پر کنید. زمانی که یک ساعت از ماندن گوشت در یخچال گذشت، آن را خارج کرده و سپس گوشت چرخ کرده را دور و بر فلفل سبز ها بریزید. حالا باید فلفل ها را سرخ کنید.

 

۴) تابه ای براداشته و در آن روغن ریخته. بعد از داغ شدن روغن فلفل های را درون تابه گذاشته تا با شعله متوسط کباب شوند. دقت کنید که هر چند دقیقه یک بار کباب ها را پشت و رو کنید تا کاملاً بپزند. می توانید گوجه ها را نیز به دو نیم کرده و درک کنار کباب ها بپزید.

 

۵) همین که کباب ها آماده شدند کمی سس آماده شده را روی آنها زده و باقی سس را در کنار کباب هنگام میل کرد سرو نمایید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین