طرز تهیه خورش لوبیا سبز

طرز تهیه خورش لوبیا سبز

طرز تهیه خورش لوبیا سبز

یکی از خورش هایی که خانم های خانه به کرات برای ناهار و یا شام از آن استفاده می کنند، خورش لوبیا سبز است. لوبیا سبز که از خواص بی نظیری برای بدن برخوردار است، می بایست که در طول هر ماه مورد استفاده قرار بگیرد. امروز قصد کرده ایم که طرز تهیه خورش لوبیا سبز را قرار دهیم تا خانم های تازه کاری که به فن و فنون آن آشنا نیستند، بتوانند این غذای محبوب را تهیه کنند.

مواد لازم طرز تهیه خورش لوبیا سبز
لوبیا سبز۴۰۰ گرم
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
سیر۳ حبه
پیاز بزرگ۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
روغن مایعبه اندازه کافی
آبلیموبه اندازه کافی
نمک و فلفلبه اندازه کافی
زردچوبهبه اندازه کافی

 

 

۱) در اولین مرحله می بایست، سیر و پیاز را کاملاً به صورت ریز خرد نمایید. حال نیاز به قابلمه دارید، کمی روغن در آن بریزید، همین که روغن داغ شد، سیر و پیازهایی را که از قبل خرد کرده اید را به قابلمه اضافه کنید. شروع به تفت داد کرده و هر دو نرم شوند.

 

۲) بعد از نرم شدن این دو قلم، کمی زردچوبه به مواد درون قابلمه بیفزائید و سپس تفت داده تا همه موادها یکدست شوند. حال به سراغ شستشوی گوشت رفته و بعد از این کار به صورت قیمه ای آن را خرد نمایید. سپس به سیر و پیاز اضافه کنید.

 

۳) حال به تفت دادن ادامه داده و تا گوشت به خوبی سرخ شود. همین که حس کرده اید رنگ گوشت تغییر کرده است، چندین لیوان آب جوش به قابلمه بیفزائید. باید درب قابلمه را نیز گذاشته و شعله را نیز کم کنید تا گوشت کم کم بپزد.

 

۴) کمی که گوشت نرم شد، اقدام به اضافه کردن رب گوجه کنید. سپس کمی آبلیمو هم به قابلمه بیفزائید. حالا صبر کنید تا گوشت به خوبی بپزد. حال به سراغ شستن لوبیا سبزها رفته و آنها شستشو دهید.

 

۵) سپس لوبیا سبزها را به تکه های ۱ یا ۲ سانتی تبدیل کرده، و در تابه ای آنها را روی شعله بگذارید. کمی هم روغن به تابه اضافه کرده تا شروع به تفت دادن کنند. باید مقداری سرخ شوند.

 

۶) دقت کنید که هر چی لوبیا سبزها تفت بیشتری بخورند خوش رنگ تر خواهند شد. البته توصیه می کنیم که زیاد این کار را انجام ندهید چرا که اکثر خواص آن از بین می رود. بعد از آماده شدن لوبیا سبزها آن را با کمی نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه کنید.

 

۷) سپس کمی صبر کرده تا آب خورش کمی کم شود و در واقع روغن بیندازد. بعد از اینکه خورش به طور کامل آماده شد آن را با برنج سرو نمایید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین