طرز تهیه کباب ماهی اوزن برون

طرز تهیه کباب ماهی اوزن برون , دستور پخت استروژن کبابی خوشمزه

کباب ماهی اوزن برون

یکی از کباب های خوش طعم و خوشمزه ایرانی که جز غذاهای دریایی هم محسوب میشود ، کباب ماهی اوزن برون است. این کباب خوشمزه دارای فواید و خواص زیادی است و این خواص را مدیون گوشت ماهی اوزن برون است.

این ماهی از انواع ماهی های خاویاری است و ارزش غذایی بسیار زیادی دارد. ماهی اوزن برون برای بیمارانی که دچار مشکلات قلبی و عروقی هستند ، جایگزین بسیار مناسبی به جای گوشت قرمز است.

این کباب خوشمزه را با لیموترش تازه مصرف کنید زیرا ویتامین C موجود در لیموترش به جذب آهن موجود در ماهی کمک کرده و طعم این کباب را خوشمزه تر میکند. این ماهی موجب عملکرد بهتر مغز میشود زیرا سرشار از امگا۳ و فسفر است.

طبع این ماهی تر و سرد است به همین خاطر باید با ادویه هایی که طبع گرم دارند مانند فلفل سیاه و زعفران مصرف شود. نکته دیگر ، مصرف ماست با ماهی است که بسیار کار اشتباهی است و باعث ابتلا به امراض گوارشی و لاعلاج میشود.

در ادامه طرز تهیه و پخت کباب ماهی اوزن برون را با تمام نکات آموزشی آن در اختیار شما قرار میدهیم . مقدار موادی که در زیر قرار گرفته شده برای ۴ نفر است . اگر میخواهید برای تعداد بیشتری این غذا را تهیه کنید باید مقدار مواد را بیشتر کنید.

مواد لازم کباب ماهی اوزن برون
ماهی اوزن برون۸۰۰ گرم
فلفل دلمه ای رنگی۲ عدد
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
پیاز متوسط۲ عدد
آب لیمو ترش۴ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه اندازه کافی
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی
لیمو ترش و جعفریبرای تزیین

طرز تهیه کباب ماهی اوزن برون

از ماهی شروع میکنیم . از ماهی که استخوان درشت باشد استفاده نمایید . پوست ماهی را جدا کرده و استخوان ها را جدا و خارج کنید. با یک کارد ماهی را به شکل فیله برش داده و خرد کنید. یک ظرف مناسب انتخاب و ماهی های فیله شده را درون ظرف بریزید.

پیاز ها را پوست گرفته و با رنده ریز برش داده و رنده کنید تا آب پیازها کاملا خارج شود. آبی که از پیازها خارج شد را به همراه آبلیمو و زعفران و نمک و فلفل و روغن مایع به ظرف ماهی ها اضافه کنید. همه مواد را با هم ترکیب و مخلوط کنید

تا همه ادویه ها و مواد به خورد ماهی برود. روی ظرف سلفون کشیده و آن را تا ۲ ساعت درون یخچال بگذارید تا ماهی خوب طعم و مزه بگیرد. پس از گذشت ۲ ساعت ظرف حاوی ماهی را خارج کرده و تکه های ماهی را به سیخ بکشید.

می توانید در میان تکه های ماهی ، از فلفل دلمه ای استفاده کنید . به شکلی که به ترتیب یک تکه ماهی و یک تکه فلفل دلمه ای را به سیخ بکشید. کباب ها را روی آتش گذاشته و زمانی که مغزپخت شدن میل کنید.

تنها باید به این نکته که تمام ذغال ها روشن باشد دقت کنید تا کبابتان بوی دود نگیرد . این کباب به دو شکل ذغالی و تابه ای تهیه و آماده میشود. اگر دوست دارید این کباب خوشمزه را در تابه درست کنید باید از سیخ های چوبی استفاده کنید.

کمی روغن کف تابه ریخته و تا زمانی که روغن داغ شود ، تکه های ماهی را با سیخ چوبی ، سیخ کنید. سیخ ها را کف تابه گذاشته و زمانی که یک طرف ماهی سرخ شد سیخ را بچرخانید تا سمت دیگر نیز سرخ شود.

اگر میخواهید یک ماهی کباب خوشمزه ذغالی درس کنید هم میتوانید از سیخ های فلزی و توری استفاده کنید. این ماهی را با نان یا برنج سرو و میل کنید. در کنار این کباب از لیمو ترش و جعفری استفاده کنید. مصرف لیمو ترش با ماهی بسیار مفید است.

همچنین ببینید : خورش ماهیقلیه ماهیکتلت ماهیسبزی پلو با ماهی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین