طرز تهیه دنده کباب

دنده کباب,طرز تهیه دنده کباب,دستور پخت دنده کباب, nkni ;fhf

دنده کباب یکی از کباب های سنتی و قدیمی ایرانی است که بهترین نوع آن متعلق به شهر کرمانشاه می باشد. این کباب را اگر بدون تخصص درست کنید مطمئنا نتیجه خوبی نخواهید گرفت. با این آموزش می توانید یک دنده کباب عالی و لذیذ در منزل تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر دنده کباب تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه دنده کباب در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم دنده کباب
دنده گوسفند۴ تکه
ماست۱ لیوان
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
برگ بو۲ عدد
سس گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا در یک ظرف بزرگ مقداری آب و چند تکه یخ می اندازیم ، سپس دنده ها را به مدت یک ساعت در آب یخ قرار می دهیم. پس از گذشت ۱ ساعت دنده ها را آبکشی و خشک می کنیم. سیر و پیاز را به صورت ریز خرد می کنیم و در یک کاسه جا دار می ریزیم.

سپس ماست را به همراه برگ بو ، فلفل سیاه و نمک به کاسه اضافه می کنیم. مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند سپس در مرحله بعدی دنده ها را اضافه می کنیم و خوب مواد را زیر و رو می کنیم تا به تمام نقاط دنده ها برسند.

درب کاسه را با سلفون می جوشانیم و آنرا به مدت ۳ تا ۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا دنده ها طعم دار شوند. هر چه دنده های موجود در مواد داخل کاسه بیشتر داخل یخچال بمانند دنده کباب ما ترد تر و خوشمزه تر خواهد شد.

دو راه برای کباب کردن دنده ها وجود دارد. روش اول به سبک سنتی با ذغال است که همه می دانند به چه صورتی انجام می شود. روش دوم استفاده از فر است. ابتدا روی دنده ها را با سس کچاپ به خوبی پوشش می دهیم تا سس به تمام نقاط دنده ها برسد.

سپس فر را با در جه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود ، در مرحله بعد کباب را در سینی فر که قبلا آنرا چرب کرده ایم قرار می دهیم تا به مدت حدودا ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت در فر بماند و زمانی که برشته شد آنرا از فر خارج می کنیم.

چنجه,کباب چنجه,طرز تهیه کباب چنجه,دستور پخت کباب چنجه


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین