طرز تهیه خورش ناردون

طرز تهیه خورش ناردون,xvc jidi o,va khvn,k,خورشت ناردون,مرغ ناردونی,خورش ناردونی

 

طرز تهیه خورش ناردون
شمالی ها خورش های بسیار خوشمزه ای دارند که یکی از آنها که در دستور کار ما در این مقاله قرار گرفته است، خورش ناردون نام دارد. این خورش مجلسی را می توان با آلو و حتی بدون آن تهیه کرد. اگر شمالی هستید که احتمالاً بارها از این خورش استفاده کرده اید، در غیر اینصورت پیشنهاد می کنیم که حتماً طرز تهیه خورش ناردون را دنبال کنید، چرا که طعم و مزه بی نظیری دارد. دقت کنید که خورش ناردون باید آب کمی داشته باشد.
مواد لازم طرز تهیه خورش ناردون
مرغ۴ تکه
پیاز۱ عدد
آلو بخارا۱ پیمانه
دانه انار۲ پیمانه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق سوپ خوری
دارچینمقدار
رب انار۲ قاشق سوپ خوری
روغنمقدار لازم
نمک و فلفلبه مقدار لازم
زردچوبهبه مقدار لازم

 

 

 

۱) برای درست کردن خورش ناردونی تابه ای را روی شعله کم بگذارید. پیاز را که از قبل به صورت ریز خرد نموده اید، با مقداری روغن تفت دهید. کمی بعد به سراغ اضافه کردن مرغ رفته و صبر کنید تا تفت بخورد. در حین تفت خوردن مرغ، ادوبه های مناسب را اضافه نمایید.

 

۲) کمی که گذشت باید رب گوجه را نیز به تابه اضافه و مجدداً صبر کنید تا تفت بخورد. برای اینکه خام بودن رب از بین برود به آن کمی دارچین بزنید و بگذارید به تفت خوردن ادامه دهد.

 

۳) بعد از انجام این مراحل باید دو لیوان آب را که از قبل به جوش آورده اید را به تابه بیفزائید. سپس درب مرغ را بگذارید. زمانی که گوشت مرغ نیم پز شد، رب انار و همینطور آلوها را به تابه افزوده و اجازه دهید تا خورش جا بیوفتد.

 

۴) در مرحله آخر نیز باید دانه های انار را به خورش اضافه نمایید. در این مرحله نیازی به گذاشتن درب تابه نیست. هر زمان که حس کردید آب خورش کم شده است. تابه را از روی شعله برداشته و خورشت را در ظرف سرو بریزید و با گردو و آلو و موارد دلخواه آن را تزیین نمایید.


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین