طرز تهیه کباب ترخون

طرز تهیه کباب ترخون مجلسی , دستور پخت کباب ترخون تابه ای

کباب ترخون

امروز قصد داریم یک کباب سنتی و خوش طعم ایرانی را به نام کباب ترخون به شما معرفی کنیم. این کباب خوشمزه از ترکیب گوشت و سبزیجاتی همچون ترخون به دست می آید. این کباب خوش طعم و عطر در تابه طبخ و سرخ میشود و جز کباب هایی است که خیلی سریع میتوانید آن را درست کنید.

یکی از برتری ها و مزیت های این کباب ، وجود سبزی ترخون در این کباب است . ترخون یکی از گیاهان عطری و خوشمزه است و در صنایع غذایی پر مصرف است . ترخون برای تقویت کردن اعصاب بسیار مفید است و مشکل بی خوابی را حل میکند.

در ادامه طرز تهیه و پخت کباب ترخون را با تمام نکات آموزشی آن در اختیار شما قرار میدهیم . مقدار موادی که در زیر قرار گرفته شده برای ۴ نفر است. اگر میخواهید برای تعداد بیشتری این غذا را تهیه کنید باید مقدار مواد را بیشتر کنید.

مواد لازم کباب ترخون
ترخون۴ شاخه
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز نسبتا بزرگ۱ عدد
سیر۲ حبه
روغن مایعبه مقدار لازم
زردچوبه و فلفل سیاه و نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه کباب ترخون

برای شروع از سیر و پیاز شروع کنید. سیر و پیاز را پوست گرفته و بشویید. ترخون ها را پاک کرده و سیر و پیاز و ترخون را درون یک غذاساز ریخته و با هم میکس کنید تا یک ماده یکدست و خوب به دست بیاید. یک کاسه انتخاب کنید.

مواد حاوی سیر و پیاز و ترخون را درون کاسه بریزید. گوشت چرخ کرده را به کاسه اضافه کرده و کمی با هم ترکیب کنید . فلفل سیاه و زردچوبه و نمک را به مایه اضافه و با دست هایتان خوب مخلوط کرده و ورز بدهید. با اینکار یک مایه منسجم و خوب به دست می آید.

زمانی که مایه کباب آماده شد، به قدر یک گردو از مایه کباب برداشته و روی سیخ چوبی قرار بدهید. همه مواد کباب را سیخ کرده و آماده کنید. یک تابه مناسب که جنس تفلون یا چدن داشته باشد را روی شعله گاز قرار داده و مقدار کمی روغن درون تابه بریزید.

سیخ ها را کف تابه بچینید. زمانی که کباب ها کمی خودشان را گرفتند در تابه آنها را بچرخانید تا به شکل یکنواخت سرخ شوند ، این کباب خوشمزه را در کنار برنج یا نان سرو و میل کنید ، میتوانید کنار این کباب از گوجه های سرخ شده هم استفاده کنید.

اگر به سیخ چوبی دسترسی ندارید میتوانید این کباب را به شکل کتلت و شامی درست کنید . یک گردو از مایه کباب را برداشته و به شکل گرد کف دستتان شکل بدهید ، وسطش را سوراخ کنید و درون تابه بیاندازید و سرخ کنید.

نکته ی مهمی که باید در پخت این کباب در نظر داشته باشید این است که هنگام سرخ کردن و چرخاندن سیخ های چوبی باید به این نکته که کباب ها خودشان را گرفته اند یا نه دقت کنید . اگر کباب ها خودشان را نگرفته باشند و شما سیخ را بچرخانید کباب ها از سیخ باز شده و درون تابه میریزند.

همچنین ببینید : کباب بنابکباب کوبیدهکباب کوبیده مرغکباب ترکی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین