طرز تهیه خورش ماهی

خورش ماهی , طرز تهیه خورش ماهی , دستور پخت خورش ماهی

خورش ماهی

خورش ماهی یکی از انواع خورش های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که یک غذای دریایی به شمار می رود. این خورش یک خورش جنوبی است  که از نظر مواد شباهت هایی به غذای معروف قلیه ماهی دارد که آن هم یک غذای جنوبی است.

در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه خورش ماهی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش ماهی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش ماهی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش ماهی
ماهی متوسط۴ عدد
گوجه فرنگی متوسط۲ عدد
رب خرما۲ قاشق غذاخوری
پیاز متوسط۲ عدد
رب گوجه فرنگییک قاشق غذاخوری
روغن مایعبه اندازه کافی
نمک ، فلفل و ادویه ماهیبه اندازه کافی

طرز تهیه خورشت ماهی

ابتدا سر و دم ماهی ها را جدا کنید و ماهی ها فیله کنید سپس مقداری نمک ، فلفل سیاه و ادویه مخصوص ماهی روی ماهی ها بپاشید و اجازه دهید ده دقیقه تا یک ربع استراحت کنند تا ادویه ها به خورد گوشت ماهی برود.

در مرحله بعدی مقداری روغن مایع داخل یک تابه مناسب بریزید و ماهی ها را به طور کامل سرخ کنید. پس از اینکه سرخ کردن دو سمت ماهی ها به اتمام رسید انها را کنار بگذارید. در مرحله بعدی پیازها را به صورت خلالی خرد کنید.

سپس در یک قابلمه مناسب پیازها را به همراه مقداری روغن مایع تفت دهید تا پیازها نرم و سبک شوند سپس کمی زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز با زردچوبه یکدست شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه کنید.

رب گوجه فرنگی را خوب تفت دهید تا طعم خامی اش گرفته شود سپس گوجه فرنگی ها را به صورت ریز ( تقریبا دو برابر سالاد شیرازی ) خرد کنید و به همراه نصف لیوان آب به قابلمه اضافه کنید. پس از اینکه آب داخل قابلمه تبخیر شد.

اجازه دهید گوجه فرنگی ها مانند املت شروع به روغن انداختن کنند سپس ماهی ها را اضافه کنید و در مرحله اخر رب خرما را به قابلمه بیفزایید و کمی تفت دهید. حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا خورش جا بیفتد سپس آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنید.

همچنین ببینید : کوکوی ماهیسبزی پلو با ماهیشوید پلو با تن ماهیخورش قلیه ماهی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین