طرز تهیه خورش متن جن

خورش متن جن , طرز تهیه خورش متن جن , دستور پخت خورش متن جن

خورش متن جن

خورش متن جن یا مطن جن یکی از خورش های معروف و خوشمزه شمالی است که از خورش های مجلسی گیلان محسوب می شود. این خورش در گیلان بیشتر با گوشت مرغابی تهیه می شود البته ما در این دستور از گوشت مرغ استفاده کرده ایم.

در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه خورش متن جن را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش متن جن تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش متن جن در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش متن جن
سینه یا ران مرغ۸۰۰ گرم
مغز گردو۲۰۰ گرم
قیسی۱۰ عدد
رب انار۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
پیاز بزرگ۱ عدد
کشمش۱۵۰ گرم
گلپر و روغن مایعبه اندازه کافی
نمک ، فلفل و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش متن جن

ابتدا پیاز را به صورت خلالی نازک خرد و به همراه مقدار کمی روغن مایع در یک قابلمه مناسب تفت دهید تا پیاز نرم و سبک شود سپس کمی زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را تا زمانی که پیاز و زردچوبه یکدست شوند ادامه دهید.

در مرحله بعدی قطعات مرغ را به قابلمه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا تمام نقاط مرغ ها به صورت یکدست سرخ شود. پس از اینکه مرغ به خوبی سرخ شد گردو را بسابید و به قابلمه اضافه کنید. گردو را هم خیلی کمی تفت دهید سپس رب انار را اضافه کنید.

رب انار را هم کمی تفت دهید تا سرخ شود سپس یک لیوان آب سرد به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید مرغ با حرارت ملایم بپزد و در میانه پخت اگر آب خورش کم بود مجددا یک لیوان دیگر آب سرد اضافه کنید تا باعث شوک به گردوها شود.

پس از اینکه قطعات مرغ به طور کامل پخت آنها را از قابلمه خارج کنید سپس رب گوجه فرنگی را در یک تابه کوچک کمی تفت دهید و به همراه قیسی و کشمش به قابلمه خورش اضافه کنید. پس از اینکه آب خورش کم شد و روغن انداخت مرغ ها را به همراه گلپر اضافه کنید.

حدود ده دقیقه دیگر اجازه دهید خورش روی حرارت بماند تا کاملا جا بیفتد سپس آنرا در ظرف خورش خوری بکشید و به سلیقه خود با دانه های انار یا خلال بادام تزیین کنید. در شمال این خورش را به همراه برنج کته شده سرو می کنند.

همچنین ببینید : خورش گوجه سبزخورش داوود پاشاخورش مرغخورش پرتقال


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین