طرز تهیه خورش تره

خورش تره , طرز تهیه خورش تره , دستور پخت خورش تره

خورش تره

خورش تره یکی از خورش های خوشمزه و سنتی ایرانی است که شباهت زیادی به خورش قورمه سبزی دارد. این خورش متعلق به استان کردستان می باشد و یکی از محبوب ترین و مجلسی ترین غذاهای کردی محسوب می شود.

در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه خورش تره را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش تره تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش تره در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش تره
گوشت خورشتی۳۰۰ گرم
پیاز بزرگ۱ عدد
تره تازه۵۰۰ گرم
لیمو عمانی۲ عدد
لوبیا سفیدنصف پیمانه
روغن مایعبه اندازه کافی
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش تره

ابتدا لوبیا سفید را از چند ساعت قبل بخیسانید تا راحت تر پخته شود و نفخش نیز برطرف شود سپس پیاز را به صورت نگینی یا خلالی ریز خرد کنید و با مقداری روغن مایع در یک قابلمه مناسب تفت دهید تا پیاز نرم و سبک شود.

پس از اینکه پیاز شفاف شد مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند. در مرحله بعدی گوشت خورشتی را به صورت قیمه ای ( مانند خورش قیمه ) خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید.

تفت دادن گوشت را به همراه پیاز ادامه دهید تا گوشت کمی سرخ شود و تغییر رنگ دهد. پس از اینکه گوشت سرخ شد لوبیا سفید را آبکشی کنید سپس به قابلمه اضافه کنید. لوبیا سفید را هم یکی دو دقیقه تفت دهید.

در مرحله بعدی چند لیوان آب داغ به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید لوبیا و گوشت با حرارت ملایم بپزند. در حین پختن گوشت و لوبیا سفید تره ها را به صورت ساطوری خرد کنید و به همراه مقداری روغن مایع تفت دهید تا کمی سرخ شوند.

در این مرحله اجازه دهید گوشت نیم پز شود سپس تره سرخ شده را به همراه لیمو عمانی ها به قابلمه اضافه کنید. بهتر است لیمو عمانی ها را یک ساعت قبل با چنگال سوراخ کنید سپس در یک لیوان آب قرار دهید تا تلخی شان گرفته شود.

پس از اینکه گوشت پخت مقداری نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه کنید و اجازه دهید خورش روغن بیندازد و جا بیفتد. پس از اینکه خورش آماده شد می توانید آنرا با گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ کرده تزیین و با برنج سرو کنید.

همچنین ببینید : خورش چغاله بادامخورش هویجخورش ماستخورش فسنجان


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین