طرز تهیه یتیمچه

یتیمچه , طرز تهیه یتیمچه , دستور پخت یتیمچه , DJDL]I

یتیمچه یکی از غذاهای قدیمی کشورمان است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن بادمجان است. این غذا به صورت ساده با بادمجان ، گوجه فرنگی ، سیر و پیاز تهیه می شود ولی در برخی مناطق گوشت قرمز و مرغ هم به آن اضافه می کنند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر یتیمچه تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه یتیمچه در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم یتیمچه
بادمجان بزرگ۴ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۴ حبه
روغن مایعبه اندازه کافی
زردچوبهبه اندازه کافی
فلفل سیاهبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

همیشه نباید با مواد اولیه گران قیمت غذا تهیه کرد. گاهی با همان موادی که در خانه داریم هم می توان خوشمزه ترین غذاها را تهیه کرد. با استفاده از بادمجان و گوجه و پیاز می توان یک یتیمچه خوشمزه تهیه کرد.

 

ابتدا سیر و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و با مقداری روغن مایع در یک تابه تفت می دهیم تا کمی سبک شوند و رنگشان تغییر کند. در ادامه بادمجان ها را پوست می گیریم و به صورت مکعبی در اندازه حدودا ۱ تا ۲ سانتی متر خرد می کنیم.

 

در صورتی که بادمجان های شما تلخ هستند آنها را در یک ظرف مناسب بریزید و مقداری نمک رویشان بپاشید تا آب اضافی و تلخی بادمجان گرفته شود. سپس بادمجان ها را آبکشی کنید و پس از خشک شدن سرخ کنید.

 

پس از اینکه سیر و پیاز طلایی شدند کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و پس از آن بادمجان ها را اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا بادمجان ها نیز کمی سرخ شوند.

 

 

در ادامه گوجه فرنگی ها را به صورت ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. مواد یتیمچه را خوب مخلوط می کنیم ، سپس مقداری زردچوبه ، فلفل سیاه و نمک اضافه می کنیم. در پایان کمی آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم یتیمچه با حرارت کم بپزد و روغن بیندازد.

 

پس از اینکه غذا روغن انداخت آماده سرو است. برای اینکه لذت بیشتری از این غذای خوشمزه ببرید توصیه می کنیم یتیمچه را به همراه سبزی خوردن و نان تازه سرو کنید.

همچنین ببینید : گراتن بادمجانغذا با بادمجان  • خوراک بادمجانکشک و بادمجان


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین