طرز تهیه اشکنه

اشکنه , طرز تهیه اشکنه , دستور پخت اشکنه , ha ki

اشکنه یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایران است. این غذای خوشمزه علاوه بر اینکه مواد غذایی گران قیمتی نیاز ندارد خیلی هم سریع آماده می شود. می توانید در زمان هایی که فرصت زیادی برای تهیه غذا ندارید از اشکنه بهره ببرید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر اشکنه تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه اشکنه در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم اشکنه
تخم مرغ۴ عدد
پیاز۱ عدد
آرد۲ قاشق غذاخوری
شنبلیله خشک شده۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
زردچوبهبه اندازه کافی
روغن مایعبه اندازه کافی
فلفل سیاهبه اندازه کافی
نمکبه اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در یک قابلمه مناسب به همراه مقداری روغن تفت می دهیم تا طلایی شوند ، سپس مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و پس از اینکه مواد را کمی تفت دادیم شنبلیله خشک شده را اضافه می کنیم.

در ادامه آرد را به همراه رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا تمام مواد یکدست شوند. در مرحله بعد ۳ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید. اجازه می دهیم مواد داخل قابلمه خوب جوش بخورند

سپس تخم مرغ ها را درون قابلمه می شکنیم و هم می زنیم تا تخم مرغ ها خودشان را بگیرند و سفت شوند. پس از اینکه اشکنه آماده شد آنرا را روی حرار ت بر میداریم. سپس مانند آبگوشت با نان ترید می کنیم و سرو می کنیم. در صورت تمایل می توانید سیب زمینی هم به اشکنه اضافه کنید.

همچنین ببینید : کله جوش


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین