طرز تهیه سوپ اسفناج

سوپ اسفناج , طرز تهیه سوپ اسفناج , دستور پخت سوپ اسفناج

سوپ اسفناج یکی از سوپ های مفید و کم کالری ایرانی محسوب می شود. این سوپ خوشمزه هم مانند دیگر سوپ ها از غذاهای سالم به شمار می رود. سوپ اسفناج را می توانید به عنوان یک غذای کامل و سبک برای وعده های اصلی تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سوپ اسفناج تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوپ اسفناج در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سوپ اسفناج
اسفناج۴۰۰ گرم
پیازچه۵۰ گرم
تره فرنگی۱۰۰ گرم
کرفس۵۰ گرم
سیب زمینی۱ عدد
آب مرغ۱ لیتر
خامه کم چرب۱۵۰ گرم
کره۵۰ گرم
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و پس از اینکه قابلمه کمی گرم شد ، کره را داخل قابلمه می اندازیم تا آب شود ، سپس پیازچه ، تره فرنگی ، کرفس و سیب زمینی را خرد می کنیم و در کره تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند.

سپس درب قابلمه را می بندیم و حدود ۱۵ دقیقه صبر می کنیم تا مواد آب بیندازند. پس از اینکه مواد کمی پخته شدند آب مرغ را به قابلمه اضافه می کنیم و حدود ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم اجازه می دهیم تا سیب زمینی ها کاملا بپزند و نرم شوند.

در این مرحله پس از خرد کردن اسفناج ها ، آنها را به قابلمه اضافه می کنیم. کمی صبر می کنیم تا اسفناج تغییر شکل بدهد ، سپس مواد را با یک میکسر مخلوط می کنیم تا سوپ به صورت پوره ای یکدست و مخملی شود.

در پایان پس از اینکه سوپ به صورت پوره آماده شد خامه را اضافه می کنیم و با سوپ مخلوط می کنیم تا خامه به صورت یکنواخت با سوپ مخلوط شود. این سوپ خوشمزه را می توانیم به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی سرو کنیم.

همچنین ببینید : سوپ گشنیزسوپ تره فرنگیسوپ جو قرمزسوپ کدو حلوایی


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین