طرز تهیه کباب شیشلیک

کباب شیشلیک , طرز تهیه کباب شیشلیک , دستور پخت کباب شیشلیک , fhf adagd

کباب شیشلیک یکی از کباب های سنتی و پر طرفدار ایرانی است. جالب است بدانید کباب شیشلیک به خاطر طعم خوبش در کشورهای زیادی دارای محبوبیت است. این کباب خوشمزه با گوشت دنده گوسفند یا گوساله تهیه می شود و مانند دنده کباب تهیه آن به صورت ایده آل کار آسانی نیست و فوت و فن های خاص خودش را دارد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کباب شیشلیک تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب شیشلیک در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کباب شیشلیک
گوشت دنده گوسفند۱ کیلوگرم
پیاز۵ عدد
گوجه فرنگی۸ عدد
ماست۱ لیوان
آبلیمو۴ قاشق غذاخوری
روغن مایع۸ قاشق غذاخوری
زعفران۲ قاشق غذاخوری
کره۱۰۰ گرم
نمکبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ما در این آموزش از گوشت دنده گوسفند استفاده کرده ایم که در صورت موجود نبودن می توانید از گوشت دنده گوساله نیز استفاده کنید. ابتدا باید گوشت را طعم دار کنیم ، برای این منظور یک ظرف بزرگ و مناسب انتخاب می کنیم.

گوشت را با اندازه های یکسان برش می زنیم و داخل ظرف می ریزیم. پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم و به همراه آبلیمو ، روغن مایع ، نمک ، فلفل سیاه ، ماست و زعفران دم کرده به گوشت اضافه می کنیم. در صورت تمایل می توانید فقط از آب پیاز استفاده کنید.

اگر می خواهید کباب خوش طعمی داشته باشید باید گوشت را به مدت یک شب کامل در مواد بخوابانید و در یخچال قرار دهید تا بخوبی طعم دار شود. پس از اینکه گوشت طعم دار شد آنرا از یخچال خارج می کنیم و به سیخ می کشیم.

کره را آب می کنیم و در زمان کباب کردن گوشت ها به طور متداوم روی گوشت ها می مالیم. کره باعث لذیذتر شدن گوشت و نرم تر شدن کباب می شود. در پایان گوجه ها را هم کباب می کنیم و به همراه کباب شیشلیک با برنج زعفرانی سرو می کنیم.

نکات طرز تهیه کباب شیشلیک

زمان کافی برای طعم دهی

اگر زمان کافی برای طعم دادن گوشت ندارید می توانید از یک فن آشپزی استفاده کنید. به مواد طعم دهنده گوشت یک کیوی له شده اضافه کنید تا گوشت در مدت زمان کمی نرم شود. بعد از گذشت حدودا یک ساعت گوشت شما کاملا نرم می شود. توجه داشته باشید به دلیل اینکه کیوی اسیدی است اگر مدت زیادی در کنار گوشت بماند گوشت را کاملا له می کند.

همچنین ببینید : کباب بختیاریکباب کوبیدهکباب بنابدنده کبابکباب چنجه


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین