طرز تهیه کباب ترکی

کباب ترکی,طرز تهیه کباب ترکی,دستور پخت کباب ترکی

کباب ترکی معروف ترین کباب خیابانی ترکیه است که مانند فلافل فروشی های خودمان در دکه های خیابانی تهیه می شود. این کباب خوشمزه به این دلیل که طعم بسیار خوبی دارد در کشورمان بسیار فراگیر شده است و در دو نوع تهیه می شود. کباب ترکی مرغ و کباب ترکی گوشت قرمز که هر کدام طرفداران خاص خودشان را دارند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کباب ترکی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب ترکی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کباب ترکی
مغز ران گوساله۶۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
سیر۴ حبه
روغن مایع۵ قاشق غذاخوری
کره۳ قاشق غذاخوری
آویشنبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ما در این دستور از گوشت قرمز استفاده کرده ایم ، در صورت منع مصرف گوشت قرمز می توانید از سینه مرغ استفاده کنید. گوشت را می شوییم ، سپس اطرافش را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال فریزر قرار می دهیم تا نیمه منجمد شود.

سپس از فریزر خارج می کنیم و به اندازه کف دست به صورت ورقه ورقه برش می زنیم. باید ورقه های گوشت نازک باشند تا مغز پخت شوند. برای طعم دار کردن گوشت ۱ عدد پیاز را رنده می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم.

پس از اینکار سیرها را له می کنیم و به همراه آویشن ، روغن مایع ، نمک و فلفل سیاه به کاسه مواد اضافه می کنیم. پس از مخلوط کردن گوشت با مواد ، روی کاسه را می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت طعم دار شود.

پس از طعم دار شدن گوشت ، یک تابه روی حرارت قرار می دهیم و کره را داخل تابه می ریزیم. گوشت را در کره تفت می دهیم تا به روغن بیفتد. پس از اینکه گوشت تقریبا پخت ، قارچ ، پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت حلقه ای نازک برش می زنیم و به گوشت اضافه می کنیم.

مواد را خوب تفت می دهیم تا کاملا بپزند ، حدود ۵ دقیقه تفت دادن مواد کافی است. در پایان کباب ترکی و مخلفات آنرا را در نان ساندویچی ( همبرگر ) قرار می دهیم و به همراه خیار شور ، گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ کرده سرو می کنیم.

جوجه کباب,طرز تهیه جوجه کباب,دستور پخت جوجه کباب


❖ به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام لینکدین